به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری روز دوشنبه در شورای اداری شهرستان پیرانشهر افزود: همه مردم آگاهند که دشمنی آمریکا از شروع انقلاب آغاز شد و آمریکا در مقاطع مختلف به دنبال این بود که ما را در انزوا قرار دهد و به قول خودشان ما را به زانو درآورند که خوشبختانه در 40 سال گذشته همواره شکست خورده اند.
وی اضافه کرد: در سال های گذشته آمریکا توانسته قطعنامه های ظالمانه ای را علیه ما از مجامع بین المللی بگیرد و حتی ایران را تحت فصل 7 منشور سازمان ملل قرار دادند، به نحوی که هرکشوری تحت این فصل قرار گیرد، سازمان ملل مجوز اقدام نظامی را می تواند علیه آن کشور بدهد، به همین نحوی که با کشور همسایه ما عراق برخورد کردند.
وی ادامه داد: به لطف خدا و با حمایت های مقام معظم رهبری و مدیریت دکتر روحانی و تیم مذاکره کننده با یک قطعنامه، آثار تحریم های ظالمانه قطعنامه های گذشته رفع و ارتباطات ما با دنیای بین الملل بر روی روال عادی قرار گرفت و تبادلات مالی بین ایران و دیگر کشورها برقرار شد.
معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: پس از به روی کار آمدن ترامپ و هیات حاکمه نابخرد آمریکا با حمایت صهیونیست ها و برخی کشورهای منطقه امریکا براساس یک کارغیرقانونی از برجام خارج شد و فکر می کردند که با خروج آمریکا از برجام ما نیز به کارهایی دست می زنیم که بتوانند از طریق این کارها مجامع بین المللی را علیه ایران بسیج کنند و مشکلاتی را بر ما تحمیل کنند و از رخنه اقتصادی به نحوی استفاده کنند که به اصطلاح خودشان ما را به زانودرآورند.
وی افزود: با تدابیر و برنامه ریزی های انجام شده و پیش بینی شرایط مختلف، در شرایطی قرار داریم که بر خلاف سال های گذشته که جامعه بین المللی علیه ما بود و ایران گریزی در دنیا رونق پیدا کرده بود، اکنون جامعه بین المللی علیه آمریکاست.
وی تشریح کرد: این رفتار نابخردانه آمریکا و بویژه آقای ترامپ یک مضحکه ای از این تیم در دنیا به نمایش گذاشته است؛ در هر صورت امروز آمریکا وزارت خزانه داری خود را به عنوان اتاق جنگ علیه ما فعال کرده است.
امیری گفت: باید بپذیریم اکنون در یک نبرد اقتصادی با آمریکا هستیم؛ آمریکا از تیم های جاسوسی صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه علیه ما استفاده می کنند؛ قبلا کارمندان وزارت خزانه داری آمریکا چند نفر بیشتر نبود ندو اکنون این تعداد به چندصد نفر رسیده و فعالیت های اقتصادی ایران را رصد می کنند و در دنیا راه افتاده اند که راه های اقتصادی ایران را مسدود کنند و ایران را با مشکل مواجه کنند.
وی اضافه کرد: ابتدا به رایزنی با مجامع بانکی و سیستم های مالی دنیا شروع و سپس اعلام کردند که صادرات نفت ایران را که اقتصاد ما تا حدودی وابسته به آن است، می خواهند به صفر برسانند که خوشبختانه و به لطف خداوند متعال موفق نشده اند.
وی یادآوری کرد: اینکه کشورهای مختلف دنیا هنوز بازار نفت ایران هستند و ارتباطات بانکی بین المللی داریم و این نشان می دهد با تدابیری که اندیشیده ایم و البته مقاومتی که مردم ایران انجام داده اند، نقشه های آنان در حال شکست است.
معاون پارلمانی رییس جمهوری اظهار داشت: البته این موفقیت شرایطی دارد؛ هنگامی که از قدرت ملی بحث می شود، نیروی جوان، قدرت موشکی، نیروی نظامی، شرایط استراتژیک و زئوپولیتیکی که همگی از مولفه های قدرت ملی هستند، مطرح می شود که خوشبختانه از همه این موارد برخوردار هستیم.
وی افزود: آنچه که به عنوان مهمترین مولفه قدرت ملی باید به آن اشاره کرد، اعتماد، انسجام و وحدت است؛ اگر ما تمام مولفه های امنیت ملی را داشته باشیم ولی از مهمترین مولفه امنیت ملی که اعتماد، انسجام و وحدت ملی است برخوردار نباشیم، حتما با اشکال مواجهه خواهیم شد.
وی ادامه داد: دولت توسعه کشور را به عنوان برنامه های راهبردی خود تعقیب می کند؛ در سفر سال 1395 رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی پروژه های فراوانی تعریف و اجرا شد ویا در حال اجراست و در این سفر نیز تعدادی از همین پروژه ها افتتاح می شود، یا قبلا افتتاح شده و یا هنوز در حال اجراست.
امیری گفت: به طور قطع با یاری خداوند توسعه کشور متوقف نخواهد شد؛ با همین دارایی ها و داشته های کشور توسعه کشور ادامه خواهد یافت؛ آنچه می تواند اثرات این تحریم یک طرفه آمریکا و صهیونیست ها را کاهش دهد، مقاومت و همراهی مردم است.
وی افزود: دولت تمام تلاش های خود را برای توسعه کشور انجام می دهد ولی دولت برای این امر به حضور و همراهی شما ملت ایران نیاز دارد و زمانی می توانیم از این تنگناها عبور کنیم که مردم همانند 40 سال گذشته حامی نظام جمهوری اسلامی، رهبری و دولتشان باشند.
وی تاکید کرد: امروز اتحاد و انسجام و وحدت بین همه گروه ها، همه اقوام، بین همه گروه های سیاسی و هر سه قوه و حتی بخش های خارج از نظام سه قوه و بین همگان از ضرورت های غیرقابل اجتناب است.
معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: به تجربه ثابت شده هرزمان اتحاد و انسجام بوده، بر مشکلات فایق آمده ایم؛ این کشور صرف نظر از قومیت، مذهب و زبان تعلق به همه ما ایرانیان دارد و خدای نکرده اگر زمانی این کشتی سوراخ شود همه غرق خواهند شد، بنابراین اتحاد و انسجام از ضرورت های غیرقابل اجتناب است که باید در جهت تحکیم و تقویت آن تلاش کنیم؛ دولت نیز با توجه به مقدورات خود در راستای توسعه کشور حرکت خواهد کرد.
وی افزود: مردم پیرانشهر در طول تاریخ پرشکوه ایران به عنوان مرزدارانی غیور، مردمانی فداکار و شریف همواره در مرزبانی و مرزداری و مسئولیت پذیری و دفاع، کم نگذاشته اند.
وی تشریح کرد: در 8 سال دفاع مقدس به ظاهر با یک کشور یا یک ارتش و صدام و حزب بعث می جنگیدیم، ولی درواقع استکبار جهانی پشت صدام و این رژیم از انواع حمایت های مالی، تسلیحاتی و مستشاری برخوردار بود؛ هرکدام از این گلزار شهدا که در نقاط مختلف کشور می بینید، حتما شهدایی از مرزهای پیرانشهر و سردشت دارند.
وی با تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر رحمت ، تقارن سفر کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان غربی با این ایام را تبریک گفت و افزود: پیامبر دارای مجموعه ای از خوبی هاست و ویژگی که مورد توجه خداوند نیز قرار گرفته است، اخلاق نیکوی پیامبر است.
امیری ادامه داد: آنان که به دنبال تفرقه در جهان اسلام هستند و موضوع شیعه و سنی را مطرح می کنند، قطعا از سیره نبوی اطلاع ندارند و پیامبر اکرم را نشناخته اند؛ پیامبری که 1400 سال پیش نسبت به دشمنانش اینقدر دلسوز بود و در بحث های حقوق بشری آن زمان مراعات حقوق انسان ها را کرده است، اکنون با چه مجوزی می توان در بین امت پیامبر تفرقه و انشقاق ایجاد کرد.
وی گفت: قطعا همگی ما امت پیامبر هستیم و اکنون هفته وحدت زمانی برای اتحاد و انسجام دوباره ملت اسلامی است؛ باید از پیامبر اکرم مدد بجوییم و کمک بخواهیم که در دنیا و آخرت سربلند باشیم.
9915/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.