به گزارش ایرنا علی ترابی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری پیرانشهر که با حضور حسینعلی امیری معاون رییس جمهوری در امور مجلس افزود: اجرای پروژه آبیاری بارانی زمین های کشاورزی در 13 هزار و 500 هکتار با اعتبار چهار هزار و 200 میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی از جمله طرح های مهم این شهرستان است که تا اواخر سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: پیرانشهر همچنین در شاخص های توسعه راه روستایی و شهری، دارای رتبه 15 استانی است که امیدواریم با اجرای طرح اتوبان تمرچین - پیرانشهر - نقده تا حدی مشکل محورهای مواصلاتی و رتبه شهرستان در سطح استان بهبود یابد.
وی در خصوص حوزه بهداشت نیز گفت: شهرستان پیرانشهر دارای یک بیمارستان 96 تختخوابه و یک بیمارستان در حال احداث است که 64 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال به بهره برداری می رسد.
فرماندار پیرانشهر ادامه داد: این شهرستان باتوجه به شاخص های بهداشت و درمان در رتبه 15 استانی قرار دارد که باتوجه به رشد 100 هزار نفری جمعیت، نیازمند توجه ویژه دولتمران در این حوزه است.
وی از احداث چهار سد در پیرانشهر خبر داد و افزود: از این تعداد، سد سیلوه آبگیری و بخشی از آب این سد برای بخش کشاورزی و بخش دیگر برای آب شرب شهرستان پیرانشهر در نظر گرفته شده است.
ترابی پیرانشهر را در زمینه گردشگری یکی از شهرهای نمونه کشور دانست و گفت: طی سال جاری 10 میلیارد ریال در تفریحگاه پردانان هزینه شده است و برای تفریحگاه بادین آباد نیز در بخش خصوصی، هفت میلیارد ریال تسهیلات از بخش روستایی و عشایری برای این پروژه اختصاص داده شده است.
وی از حضور پررنگ مردم شهرستان در استقبال از رییس جمهوری و هیات دولت قدردانی کرد و گفت: مردم پیرانشهر بار دیگر حضور پررنگ خود در صحنه را با عمل نشان دادند.
پیرانشهر در جنوب استان آذربایجان غربی و از شهرستان های مرزی استان است که امروز دوشنبه 28 آبان ماه پذیرای حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و معاون وزیر کار به عنوان نماینده دولت در این شهرستان بود.
9915/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.