5 میلیون ایرانی گرفتار بیماری دیابت هستند

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به ابتلای بیش از 5 میلیون نفر به دیابت در کشور گفت: همه داروهای دیابت تحت پوشش بیمه بوده و در حال حاضر کمبودی در این زمینه نداریم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علیرضا مهدوی معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت در حاشیه راه‌اندازی دهکده دیابت در پارک ملت تهران اظهار داشت: حداقل 11 درصد از جمعیت بالای 25 سال در کشور ما مبتلا به دیابت هستند؛ همچنین براساس آخرین مطالعات انجام گرفته بیشتر از 5 میلیون ایرانی گرفتار دیابت نوع 2 بوده و 18 درصد از افراد بالای 25 سال اختلال قند ناشتای 100 تا 125 میلی‌گرم دارند که منبع بالقوه دیابتی‌های آینده هستند. 

وی با اشاره به اینکه حدود 75 درصد دیابتی‌ها از بیماری خود اطلاع دارند، گفت: خوشبختانه همه داروهای دیابت در حال حاضر تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر بوده و مشکلی در زمینه داروهای دیابتی و یا کمبود آن نداریم. 

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر حتی قلم انسولین، انسولین و  جدیدترین داروهای دیابت که در کشور موجود است تحت پوشش بیمه بوده و برای درمان دیابت کفایت می‌کنند. 

مهدوی با اشاره به اینکه تحریم‌ها در زمینه داروهای دیابت اختلالی ایجاد نخواهد کرد و در حال حاضر کمبودی نیز نداریم، گفت: قیمت داروهای  دیابت نسبت به کشورهای غربی در ایران بسیار مناسب بوده و اصلا قابل مقایسه نیست. 

وی بیان داشت: شعار امسال هفته دیابت «دیابت و خانواده است» چرا که سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت باید جدی گرفته شود؛ همچنین آموزش‌ها در این زمینه حائز اهمیت است و همه افراد بالای 30 سال ضرورت دارد که جهت تست قند خون خود به پایگاه‌های بهداشتی و درمانی مراجعه کنند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید