این سینماگر پس از سکته مغزی خانه‎نشین شد

محمد هاشم سبوکی مدت دو سال است که دوران نقاهت بعد از سکته مغزی را طی می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد هاشم سبوکی، تهیه‌کننده آثاری همچون «مارال»، «سرب» و «آوار» مدت‌هاست به دلیل بیماری خانه‌نشین شده است. او از بی‌توجهی وزارت ارشاد، بنیاد سینمایی فارابی و خانه سینما به وضعیت خودش گلایه کرد.

سبوکی گفت: حدود دو سال پیش به دلیل وجود یک تومور مغزی، سکته مغزی کردم و مجبور به انجام عمل جراحی شدم. به دنبال این عمل جراحی؛ کمی قدرت تکلم خودم را از دست دادم و دیگر نمی‌توانم راحت صحبت کنم. دو سال است که دوران نقاهت بعد از عمل را سپری می‌کنم و در طی این مدت هیچ فعالیتی در سینما نداشته‌ام.

سبوکی با ابراز گلایه از بی‌توجهی نهادهای مختلف به خودش گفت: در طی این مدت فقط دوستانم به دیدن من آمدند ولی از خانه سینما، بنیاد سینمایی فارابی و وزارت ارشاد هیچکس به دیدنم نیامد. تمامی هزینه‌های درمان را خودم پرداخت کردم و بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی ندارم. به دلیل سنگ‌اندازی‌هایی که در راه ساخت فیلم دیدم حتی مجوز دفتر فیلمسازی خودم به نام شیراز فیلم را در نامه‌ای به وزیر ارشاد دادم و دفتر را تعطیل کردم.

سبوکی با اشاره به اینکه درآمدی ندارد، افزود: فقط یک منزل از خودم دارم و هزینه‌های روزانه خودم را از پس‌انداز اندکی که پیش از این داشتم، تامین می‌کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید