گزارش جی پلاس

از انتخاب سرمربی تا حمایت وزارت ورزش/حرکت آرام سرپرست برای جانشینی خادم!

پس از گذشت چند هفته از رفتن رسول خادم، نایب رئیسش آرام آرام خود را برای رئیس شدن آماده می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ رسول خادم چیزی حدود شش ماه پس از استعفای اول، با استعفای دوم از کشتی رفت و این بار گویا قصدش برای رفتن جدی است. به همین خاطر نایب رئیسش یعنی حمید بنی تمیم سرپرست فدراسیون شده و کارها را پیش می برد. سرپرستی که کار را با دبیری در فدراسیون خادم آغاز کرد و پس از آن در دوره دوم مدیریت رسول، نایب رئیس شد. او حالا با جهشی دیگر سرپرست فدراسیون شده و ظواهر ماجرا نشان می دهد که فاصله چندانی تا رئیس شدن در ورزش اول ایران ندارد!

  • حمایت وزارت ورزش

حمید بنی تمیم علاوه بر اینکه کشتی گیری درجه دو بوده و البته سابقه پوشیدن دوبنده تیم ملی را دارد، از گزینه های وزارت ورزش به حساب می آید و در استخدام این وزارتخانه است. به همین خاطر هم اگر قصدی برای ریاست از جانب او وجود داشته باشد (که دارد)، او حمایت وزارت ورزش را خواهد داشت و شواهد هم البته همین موضوع را نشان می دهد. وزیر ورزش به سرعت حکم سرپرستی بنی تمیم را امضا کرد تا او ضمام امور را در دست بگیرد و کشتی را اداره کند.

  • اقدامات عملی سرپرست

حمید بنی تمیم اگرچه بلافاصله پس از رفتن رسول استعفا داد، اما به سرعت فهمید یا او را متوجه کردند که باید کارها را دست بگیرد. او ابتدا عنوان کرد که تا انتخاب سرپرست کارهای فدراسیون را انجام می دهد اما پس از سرپرستی دقیقا دارد به سمتی حرکت می کند که رئیس فدراسیون شود!

یکی از اولین اقدامات بنی تمیم، پر کردن جای خالی رسول خادم در نیمکت تیم ملی بود. او غلام محمدی را یک بار دیگر و پس از هفت سال به تیم ملی بزرگسالان برگرداند. اتفاقی که در زمان رسول خادم نمی توانست بیافتد و رسول همواره شرایط را به نحوی می چید که خودش سرمربی باشد.

انتخاب محمدی به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه های هدایت تیم ملی، بنی تمیم را یک بار دیگر به صندلی ریاست نزدیک می کند و مقبولیت بیشتری در بین اهالی کشتی به او می دهد.

  • بنی تمیم یا چهره های شناخته شده تر؟

اگرچه برخی پیشکسوتان کشتی از کوچک بودن نام بنی تمیم در دوران کشتی اش انتقاد می کنند و به همین خاطر او را گزینه مناسبی برای ریاست نمی دانند، اما او به هر ترتیب چندین سال است که در کنار خادم مدیریت کشتی را تجربه کرده و دکترای مدیریتش را هم گرفته. با این حال قطعا کشتی نفرات صاحب نام تری هم دارد که مدعی اند. نفراتی نظیر علیرضا دبیر، علیرضا حیدری، حسن رنگرز و نفرات دیگری که با رفتن رسول، ریاست در کشتی را حق خودشان می دانند.

در مجموع هرکدام از این نام ها که رئیس کشتی ایران شود، در روزگار کنونی و دوران پس از خادم، کار سختی برای مدیریت ورزش اول ایران دارند و باید دید کدام یکی از آن ها چنین ریسک بزرگی می کند. بنی تمیم که همین حالا وارد گود شده و بدون شک اصلی ترین گزینه هم هست. با این حال هنوز چهره دیگری به طور جدی وارد ماجرای رقابت نشده. رقابتی که البته زمان برگزار کردن آن در اختیار وزارت ورزش است و مشخص نیست در چه زمانی قصد برگزاری آن را دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید