بیانیه AFC و هشدار تعلیق فوتبال ایران!/ یک تهدید خام یا تحرکات زیرپوستی مقامات بازنشسته برای ماندن؟

AFC در بیانیه ای تهدید آمیز هر گونه دخالت و جابجایی در راس فدراسیون فوتبال را غیرقانونی دانست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ AFC در بیانیه ای تهدید آمیز اعلام کرده هر گونه دخالت در امور فدراسیون فوتبال ایران از سوی نهادهای دولتی را مربوطه مورد نظارت قرار می‌گیرد.

در این بیانیه یا به تعبیر برخی رسانه ها نامه، آمده است: فدراسیون فوتبال ایران تاکید می‌کند (پذیرفته) که نهاد غیر دولتی است و تمام اعضای آن باید تا مدت تعیین شده بدون دخالت شخص ثالث چه دولت و چه مجلس به فعالیت خود ادامه دهند.

AFC همکاری نزدیکی با فدراسیون فوتبال  ایران دارد که هیات مدیره آن در ماه مه سال 2016 به مدت چهار سال برای جلوگیری از دخالت بیرونی انتخاب شده است.

AFC تحت هیچ شرایطی تحمیل دخالت از بیرون (سوم شخص) را مورد تایید قرار نمی‌دهد و تحمل آن قابل پذیرش نیست. امیدواریم فدراسیون فوتبال ایران در حالی که 2 ماه بیشتر تا جام ملت‌ها باقی نمانده بتواند استقلال خود را حفظ کند و از هر گونه تعلیق احتمالی جلوگیری کند.  

کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار چنین متنی روی خروجی رسمی خود به صراحت اعلام کرده است که هر گونه دخالتی بیرون از فدراسیون و خارج از اختیارات مجمع این فدراسیون غیرقانونی و تبعات جبران ناپذیری از جمله تعلیق فوتبال ایران را به همراه دارد.

به گزارش جی پلاس، اینکه AFC پیش ازهرگونه تغییری از موضوع قوانین ایران مطلع و اقدام به ارسال نامه یا انتشار بیانیه می کند، حرکت عجیبی است که معنایی جز تلاش فدراسیون نشین های بازنشسته برای ماندن بر سر قدرت و متوسل شدن آنها به مقامات کنفدراسیون آسیا ندارد!

ضمن اینکه گویا AFC هنوز مطلع نیست که قانون منع بکارگیری بازنشستگان در ایران جزء قوانین حاکمیتی وضع شده از سوی نمایندگان مردم بوده که کاملا یک خواست عمومی و مردمی است.

همچنین این قانون برای نهادها و دستگاه ها نبوده و برای اشخاص است، لذا نمی تواند به منزله دخالت در امور نهادهای دولتی یا غیردولتی باشد.

photo_2018-11-13_18-37-01

 

دیدگاه تان را بنویسید