افزایش درخواست نوجوانان برای عمل جراحی زیبایی بینی

عمل‌های زیبایی بخصوص جراحی زیبایی بینی همواره طرفداران خاص خود را دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برخلاف تصور عمومی این دسته از عمل‌های جراحی مربوط به‌گروه خاص یا افراد مرفه جامعه نیست، بلکه به گفته متخصصان این روزها بیمارانی راهی مطب‌ها می‌شوند که هزینه جراحی خود را از طریق دریافت وام تأمین کرده‌اند. اما این ماجرا زمانی نگران‌کننده می‌شود که در میان متقاضیان زیبا شدن، نوجوانان و افراد زیر 18 سال هم دیده می‌شود. نوجوانانی که گاهی برخواسته خود هم پافشاری می‌کنند و نصیحت‌های والدین و حتی پزشکان هم کارساز نمی‌شود.

دکتر علی بیژنی در خصوص عوارض انجام عمل زیبایی بینی در افراد زیر 18 سال می‌گوید: متأسفانه این روزها برخی از نوجوانان برای کسب اعتماد به نفس بیشتر و قرار گرفتن در معرض توجه همسالان درخواست انجام عمل جراحی بینی را دارند. این درحالی است که این گروه باید بدانند که انجام این جراحی می‌تواند سلامت آنها را در آینده به خطر بیندازد.

رئیس انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی می‌افزاید: در سنین رشد یعنی سنین زیر 17 یا 18 سال، ساختمان اسکلتی و غضروفی بینی فرد کاملاً رشد نکرده از این‌رو انجام عمل جراحی زیبایی نه تنها خواسته بیمار را تأمین نمی‌کند بلکه او را در برابر عوارض غیرقابل جبرانی مانند مشکلات تنفسی قرار می‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید