«الهان عمر» کاندیدای سومالیایی تبار موفق شد در انتخابات میان دوره ای آمریکا پیروز شده و وارد مجلس نمایندگان آمریکا شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین،«الهان عمر» کاندیدای سومالیایی تبار موفق شد در انتخابات میان دوره ای آمریکا پیروز شده و وارد مجلس نمایندگان آمریکا شد.

الهان عمر شهروند آمریکایی سومالیایی تبار دو سال پیش نیز توانسته بود در انتخابات میان دوره ای پیروز شده و به عضویت مجلس نمایندگان ایالت «مینه سوتا» درآید و تبدیل به نخستین زن مسلمان و محجبه ای شد که وارد مجلس نمایندگان آمریکا می شود.

الهان عمر که عضو حزب دموکرات است در انتخابات دو سال پیش بر سر کرسی بخش«60ب»در ایالت مینه سوتا با «عبدالمالک سکر»رقیب جمهوری خواهش رقابت کرد و توانست 80 درصد آرا را از آن خود کند، این در حالی است که سکر 19.4 درصد آراء را از آن خود کرد.

الهان در سومالی به دنیا آمد، و پیش از آن که نهمین سال عمرش را به پایان برساند مجبور به انتقال به کنیا همسایه سومالی به دلیل شعله ور شدن جنگ داخلی در کشورش در سال 1991 شد. پس از چهار سال زندگی در اردوگاه های پناهندگان در کنیا به همراه خانواه اش به ایالات متحده آمریکا منتقل شد و در همین کشور زبان را یاد گرفت و در سن چهارده سالگی به عنوان مترجم فعالیت کرد.

الهان در 32 سالگی لیسانس علوم سیاسی و یک لیسانس در پژوهش های بین المللی از دانشگاه «نورث داکوتا» گرفت امری که باعث شد وی با قدرت وارد جهان سیاست شود.

پیروزی الهان محجبه در انتخابات دو سال پیش پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب علیه مسلمانان به طور خاص تبلغیات انجام داده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.