تونل مخفی در هرم ماه مکزیک کشف شد+ عکس

باستان شناسان یک تونل مخفی و یک حفره زیرزمینی در یکی از اهرام باستانی در مکزیک کشف کرده‌اند که متعلق به آئین مذهبی تولتک/ Toltec است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هرم ماه / Pyramid of the Moon بعد از هرم خورشید بزرگ‌ترین هرم باستانی مکزیک است که به گفته محققان کشف اخیر در منطقه تئوتیهواکان در شمال شرق مکزیکوسیتی می‌تواند محلی برای جمجمه‌ها و سایر اشیای عجیب‌وغریب باشد.

کشف تونل زیرزمینی نتیجه یک مطالعه اولیه با استفاده از آزمون مقاومت الکتریکی (یک شکل از نقشه‌برداری ژئوفیزیکی است که به ایجاد یک تصویر از زیرزمین با کمک شبیه‌سازی سه‌بعدی کمک می‌کند) در اطراف هرم در ژوئن 2017 است و گفته می‌شود شهر باستانی تئوتیهواکان 100 سال قبل از میلاد مسیح قبل از ورود آزتک‌ها بوسیله مردم تولتک ساخته‌شده است.

«ورونیکا اورتگا» مدیر پروژه حفاظت از Plaza de la Luna می‌گوید: تحقیقات روی فضای آئینی مرتبط با دنیای اموات شکل‌گرفته است و اکتشافات قبلی شامل اسکلت‌های تغییر شکل یافته مانند آنچه در منطقه مایان کشف شد، و یا اشیای مختلف ازجمله سنگ‌های سبز(گردنبند، شبه انسان‌های ساخته‌شده با موزائیک) غیر مرتبط با آنچه در زیر هرم یافت خواهد شد؛ نخواهد بود.

گفتنی است تونل در عمق 8 متری و در ضلع جنوبی هرم کشف‌شده است که باید در ورودی دیگری داشته باشد.(که هنوز کشف نشده است)

پیش‌تر محققان روی رابطه تونل با جریان مقدس آب و عالم اموات در کنار اتاق‌های خواب ابدی تأکید می‌کردند که در فرهنگ مشابه مردمان این سرزمین دیده‌شده است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید