به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه 24 قطعه عکس در اندازه 50 در 70 سانتیمتر همراه با موسیقی تلفیقی از طبیعت مزرعه گل آفتابگردان به نمایش گذاشته شده است.
عکاسان در این آثار، تصویر گل آفتابگردان را به سبک های فرمالیستی، سورئال و واقع گرایانه ثبت کرده اند.
گل آفتاب‌گردان گیاهی است یک ساله و تا حدود سه متر رشد می‌کند؛ گل آن درشت و زیبا و به قطر ۳۵ سانتیمتر است و در وسط گل قرمز رنگ آن دایره‌ای قهوه‌ای رنگ وجود دارد که تخم‌های آفتاب‌گردان دورادور آن‌را گرفته‌اند.
در این نمایشگاه آثار حمیده نظری، امین رحمانی، محمد موسی زاده، نیما خالدی کیا، منصوره حجارمنش، مجتبی محسنی، لیلا داودی، سجاد صادقی، جلال میرزایی، مهدی سروری، مریم خداوردی، فاطمه سادات حجازی، محمدرضا رحیمی، سمیه هاشمی، اعظم حشمتی، محمدرضا خرازی، سارا اکبری، ندا رهگذر، آمنه عبادی، ابراهیم باقرلو، سارا ابوالصدق، طاهره حیدری، مهدی یوسفی و سهیلا داودی به نمایش درآمده است.
مهدی سروری دبیر نمایشگاه عکس « به وقت زرد ، به افق آفتاب » در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره این نمایشگاه عکس گروهی اظهار داشت: شخصیت پردازی در ذات نگاه عکاسانه است و عکاس چه در برابر عمارتی قرار بگیرد و چه در برابر نمای رخی از یک صورت، جریانی از یک سفارش تبلیغی و یا یک شاخه گل؛ چه تفاوت می کند وقتی بایستی تلاش کند این ذات متکّی به هنر را در جانمایه لایه های درونی عکس جاری کند.
وی گفت: گل آفتابگردان یا همان آذرگون از همان دست موضوع هایی است که سالهاست بسیاری از هنرمندان سعی کرده اند ویژگی های شخصیتی این گیاه زیبا و پر از راز و رمز را کشف کرده و مشهود کنند.
سروری با بیان اینکه تلاش چندین ساله گروه عکاسان همسفر با تور عکاسی چیلیک منجر به برپایی این نمایشگاه شده است، گفت: در نمایشگاه گروهی عکس «به وقت زرد به افق آفتاب » هر عکاس تلاش کرده تا با دریافت های ذهنی خود از برون ریزهای شخصیتی گل آفتابگردان، تعریفی فرمالیستی، سورئال و در پاره ای موارد مواجهه ای کاملا واقع گرایانه با طبیعت موضوع داشته باشد.
این نمایشگاه تا تاریخ 5 آبان ماه از ساعت 10 صبح تا 20 پذیرای علاقه مندان به هنر عکاسی است.
نگارخانه ملل در تهران، بزرگراه صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه، فرهنگسرای ملل واقع شده است.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.