معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش آذربایجان شرقی از اجرای طرح آهن یاری برای110 هزار دانش آموز دختر دوره متوسطه اول و دوم سراسر استان خبر داد. 
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رسول صادقی در آیین نمادین طرح آهن یاری و مکمل یاری با مگادوز ویتامینD  در دبیرستان  نمونه دولتی فاطمیه ناحیه چهار تبریز، گفت: این طرح با همکاری اداره سلامت وتندرستی آموزش وپرورش استان با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اجرا می‌شود. 
 وی بیان کرد: تغدیه سالم، فعالیت ورزشی و راههای کنترل استرس به سلامت جسمی و روحی زندگی انسان منجر می‌شود. 
 وی با اشاره به این‌که طرح "آهن یاری و مکمل یاری ویتامین دی" برای110 هزار دانش آموز دختر دوره متوسطه اول و دوم سراسر استان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: قرص مکمل یاری ویتامینDبین 90 هزار دانش آموز پسر دوره اول و دوم متوسطه استان توزیع می‌شود.    صادقی با اشاره به این‌که در این طرح قرص آهن و مکمل یاری ویتامینD برای دختران و بین پسران  فقط ویتامینDتوزیع خواهدشد، افزود: در این طرح، قرص آهن 16 هفته و هرهفته یک عدد و 8 ماه مکمل ویتامینD  و هرماه یک عدد بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.    معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی  در این مراسم، ادامه افزود: کم خونی در عده زیادی از مردم به خصوص زنان وجود دارد که می تواند باعث ضعف و بی حالی شود ، توجه به تغذیه مناسب یکی از روش هایی است که می تواند از بروز کم خونی جلوگیری کند. 
 درستی با بیان این‌که کم خونی علاوه بر سستی بر یادگیری فرزندانمان نیز تاثیر مستقیم دارد، افزود: پیاده سازی فرهنگ استفاده از قرص آهن بین دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت نقش اساسی در آگاهی عموم مردم خواهد داشت. 
 مدیر آموزش وپرورش ناحیه چهار تبریز نیز در این مراسم، گفت: هدف از این همایش فرهنگ سازی بوده و ارتقای سلامت دانش آموزان یکی از رسالت‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است. 
 احمد رضالو با بیان اهمیت آهن در شکل گیری استخوان بندی سالم، بیان کرد: در دوران بلوغ بدلیل افزایش سرعت رشد، نیاز به برخی مواد مغذی از جمله آهن و ویتامین  د  برای بدن از هر زمانی بیشتر احساس می‌شود. 
 شایان ذکر است پایان بخش این برنامه بازدید مسئولان از نمایشگاه تغذیه سالم در حاشیه طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین دی بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.