جواد رحمتی روز دوشنبه در بازدید از ایستگاه پمپاژ و مخزن سد آرباطان با تأکید بر بررسی فنی و علمی مشکل فرار آب از بستر مخزن سد آرباطان بر لزوم آبگیری بخشی از مخزن سد و احیای این حق آبه تاکید کرد.
وی با اشاره به افت سالانه 11سانتی متری سطح سفره‌های زیرزمینی و عدم امکان بهره برداری از چاه های آب شرب شهری و روستایی و آبرسانی سیار به برخی از روستاهای شهرستان با توجه به خشک شدن چاه آب 11روستا، بر تامین آب پایدار تأکید و خواستار ادامه مطالعات احداث سد هرزه ورز در کنار بررسی امکان علاج بخشی مشکل فرار آب از بستر مخزن سد آرباطان شد.
فرماندار هریس نیز با اشاره به کاهش روان آب ها به واسطه نبود بارش برف در مناطق کوهستانی، تنها راه گریز از بحران آب و تبعات اجتماعی و اقتصادی آن را استفاده از منابع آب های سطحی دانست و خواستار تصمیم‌گیری نهایی در خصوص وضعیت سد آرباطان و احداث سد هرزه ورز شد.
علی محمودی بر ضرورت احیای حق آبه سد آرباطان با ارائه برنامه توجیهی مشترک از سوی آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی و موضوع علاج بخشی مخزن سد آرباطان تاکید کرد.
وی گفت: باتوجه به موقعیت مکانی دربند هرزه ورز و امکان احداث سد بر روی رودخانه موجود در محل و انتقال ثقلی آب به پایین ‌دست، لزوم ایجاد منابع آب پایدار برای شرب شهروندان و نیز امکان تامین آب مورد نیاز معدن سوناجیل، مطالعات فنی احداث سد در این منطقه جزو خواسته های به حق شهرستان هریس است.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز با تشریح وضعیت منابع آبی شهرستان و اقدامات انجام یافته، بر پیگیری مصرانه مسایل شهرستان در حوزه آب تاکید کرد.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
7227/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.