اسمعیل کریم زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع بهای چغندرقند خریداری شده در حدود 670 میلیارد ریال معادل 42 درصد از بهای محصول به حساب زارعین واریز شده و مابقی نیز در حال پرداخت است.
وی گفت: قیمت خرید تضمینی محصول چغندرقند برای سال جاری، سه هزار و 122 ریال با عیار 16 درصد تعیین شده است.
وی اضافه کرد: بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند در استان مربوط به شهرستان های پیرانشهر، خوی، بوکان، میاندوآب، نقده، مهاباد و اشنویه است.
کریم زاده با بیان اینکه در مجموع در سال جاری در حدود 30 هزار و 652 هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول چغندر قند است، گفت: از کارخانجات قند استان در خواست می شود تا بر اساس اعلام زمان برداشت و جذب این محصول توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان نسبت به تحویل گرفتن چغندر قند کشاورزان اقدام کنند.
وی رعایت حقوق چغندرکاران، تسریع در خرید به موقع محصول چغندرکاران در محدوده زمانی تعیین شده و برنامه ریزی دقیق برای اجرای آن را ضروری دانست.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: دقت در تعیین درصد افت و عیار محصول، در اولویت قراردادن تحویل محصول چغندرکارانی که طرف قرارداد با کارخانجات استان می باشند از جمله مواردی است که باید نظارت و اجرایی شود.
کریم زاده ادامه داد: با توجه به نقش فعالیت کارخانجات قند در تولید و اشتغالزایی در منطقه، ساماندهی و ایجاد تعادل بین تولید و جذب محصول، از جمله ضروریاتی است که باید به آن توجه اساسی شود.
به گزارش ایرنا برداشت چغندر قند از مزارع استان از 15 شهریور ماه آغاز شده و تا دهه اول دی ماه ادامه دارد،امسال پیش بینی می شود حدود 2 میلیون تن چغندر قند از مزارع استان برداشت شود؛ ذربایجان غربی دارای رتبه اول در تولید این محصول است.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.