گزارش جی پلاس؛

غذایتان را هوشمندانه بپزید + عکس

یک کمپانی اجاق گاز هوشمندی ابداع کرده است که به طور خودکار غذا تهیه می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ یک کمپانی آمریکایی در سیاتل اجاق گاز هوشمندی ابداع کرده است که به طور خودکار قادر به طبخ غذاهاست. اجاق گاز هوشمند June قابلیت اتصال به وای‌فای را دارد و دوربینی که داخل آن تعبیه شده و غذاها را تشخیص می‌دهد، تنظیمات آشپزی را برای انتخاب مواد لازم در آشپزی از کل موادی که در اختیار دارد، اضافه می‌کند.

این اجاق گاز هوشمند، در واقع مدل به‌روزرسانی شده نرم‌افزاری مدل‌های قبلی است. دستور پخت بیش از 30 نوع غذای کامل برای 365 روز به طور خودکار وارد برنامه‌های آشپزی خودکار در منوی تحت کنترل این اجاق خواهد شد.

این بدان معناست که شما برای کار با June نیازی به تنظیم زمان پخت غذا و دماهای مناسب طبخ ندارید و تنها باید غذایی که اجاق قرار است بپزد، در پنل کنترل پیدا کنید و دکمه موردنظر را بفشارید و بقیه کار را به June بسپارید تا غذای خوشمزه‌ای را برای شما آماده کند.

این اجاق هوشمند قرار است در ماه اکتبر برای اولین بار در فروشگاه‌های موادغذایی در کالیفرنیا با قیمت 799 دلار به فروش برسد و در اوایل سال 2019 نیز در سایت آمازون در معرض فروش قرار گیرد. اجاق هوشمند June ابتدا در سال 2016 به عنوان نسل جدیدی از تستر عرضه شد.

1

با تکمیل اصول آشپزی مانند پخت و پز ترکیبی مانند پختن و کباب کردن، سازندگان این محصول، اجاق جدید را مجهز به دوربین‌های درونی و فناوری تشخیص چهره کردند. زمانی که یکی از چند نوع غذای مورد نظر را داخل فر قرار می‌دهید، اجاق به طور هوشمند دو گزینه را به شما نشان می‌دهید و شما یکی از گزینه‌های درست را انتخاب می‌کنید و در نهایت، اجاق با دسترسی به دستورالعمل‌های آشپزی از فضای ذخیره ابری، آماده پخت غذای شما می‌شود.

دوربینی که در این اجاق به کار رفته به شما اجازه می‌دهد که مراحل پخت و آماده شدن غذا را از طریق نرم‌افزار اندرویدی یا iOS اجاق‌گاز June مشاهده کنید. امسال، تولیدکنندگان این اجاق هوشمند نسل دوم آن را با قیمت 599 دلار و بدون تجهیزات جانبی عرضه کرده‌اند که نسبت به قیمت هزار و 495 دلاری مدل اولیه آن ارزان‌تر است. تفاوت این دو مدل با یکدیگر، تنظیمات بیشتر و کاتولوگ مجهزتر غذاهاست.

دیدگاه تان را بنویسید