جی پلاس؛

زنانی که معتقدند نباید مادرشدن را به تأخیر می انداختند!

سال‌هاست که سن ازدواج بالا رفته و دختران و پسران خیلی سخت تن به ازدواج می‌دهند و همین مساله باعث شده تا زنان در سنین بالاتری، مادر شدن را تجربه کنند. محققان در مطالعاتی که انجام داده‌اند، پاسخ‌های جالبی از سوی مادران دریافت کرده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، محققان با بررسی نظرات 2 هزار مادر 18 ساله به بالا اعلام کردند که بیشتر آنها از این ناراحت بوده‌اند که چرا در سنین پایین‌تری بچه‌دار نشده‌اند. به طور تقریبی، از هر پنج مادر شرکت‌کننده در این تحقیق، یک مادر معتقد است که ای‌کاش در سنین پایین‌تر بچه‌دار شده بود.

حالا که سن و سال این مادران بالاتر است، کنار آمدن با فرزندان کم سن و سالی که دارند کمی برایشان دشوار است و معتقدند که اگر در سن پایین بچه‌دار شده بودند، راحت‌تر می‌توانستند با آنها کنار بیایند و این فشار را بهتر تحمل می‌کردند.

15 درصد مادران دلیلی را که دوست داشتند در سنین پایین‌تر بچه‌دار شوند، این موضوع اعلام کردند که دیگران، آنها را خواهر فرزندشان تلقی کنند نه مادرش. با نظرسنجی صورت گرفته در این تحقیق، بیشتر مادران 26 سالگی را مناسب‌ترین سن برای تولد فرزند اول اعلام کردند.

درست است که بچه‌دار شدن در سنین پایین دردسرهای خودش را دارد، اما نکات مثبتی هم به دنبال دارد و بهترین مورد آن، نزدیک بودن سن مادر و نوزاد است به طوری که مادر و فرزند فاصله سنی کمی‌ دارند و فکر یکدیگر را راحت‌تر درک می‌کنند.

محققان در این تحقیق، 38 سالگی را بالاترین سن برای مادر شدن اعلام کردند. حدود نیمی از مادران شرکت‌کننده در این مطالعات در اولین زایمان خود، از نظر سنی بزرگ‌تر از مادران خود در زمان تولد نخستین فرزندشان بوده‌اند. از دیدگاه آنها، بچه‌دار شدن در سنین بالا اثر مخربی روی روابط بین مادر و کودک می‌گذارد. به طوری که 15 درصد از این مادران هنگام بازی کردن با فرزندانشان احساس خستگی کرده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید