ملی پوش هندبال پس از به رسمیت نشناختن تیم اسرائیلی در گفت و گو با جی پلاس؛

باباصفری: ارزش ها از همه چیز مهم تر است/ هر عاقبتی درانتظارم باشد در بازی برگشت هم حاضر نمی شوم

ملی پوش هندبال ایران گفت: امتناع من از همراهی تیمم در این مسابقه و آن هم رقابت مهمی که می تواند سرنوشت تیمم را برای ادامه حضور در این مسابقات رقم بزند برای من جریمه ای در پی خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، اصل خبر این بود؛ عدم حضور محسن باباصفری ملی پوش هندبال ایران مقابل نماینده رژیم صهیونیستی. بابا صفری که در تیم هندبال استوا بخارست رومانی بازی می کند در رقابت‌های هندبال کاپ اروپا به مصاف تیمی از رژیم اشغالگر قدس رفت و در این مسابقه با نتیجه 25 بر 23 به پیروزی رسید اما بابا صفری هرگز راضی نشد تا مقابل این تیم به میدان برود. این اتفاق در حالی افتاد که بلافاصله پس از  این حرکت بابا صفری مسئولان باشگاه استوا بخارست استقبال خوبی از دروازه بان خودشان نکردند و حتی شایعه شده که ممکن است این بازیکن را جریمه و یا حتی اخراج کنند. اگر در بازی برگشت باباصفری حاضر نباشد مقابل نماینده رژیم صهیونیستی به میدان برود ممکن است تیم رومانیایی از مسابقات کاپ اروپا حذف شود. شنیده‌ها حاکی از این است که ادامه حضور این بازیکن در تیم استوابخارست بستگی به صعود یا عدم صعود این تیم به مرحله بعدی رقابت‌های کاپ اروپا هم دارد و گفته شده اگر تیم استوابخارست نتواند به مرحله بعدی صعود کند، قرارداد باباصفری هم برای فصل آینده تمدید نخواهد شد، ضمن اینکه جریمه سنگینی هم برای وی در نظر گرفته می‌شود.

با باباصفری تماس گرفتیم تا خودش در این باره حرف بزند. او به خبرنگار جی پلاس می گوید: «من برای ارزش‌های کشورم و اعتقادی که داشتم دست به این اقدام زدم و حاضر نیستم هرگز مقابل چنین تیمی به میدان بروم.»

از او سوال کردیم که برای بازی برگشت هم تصمیم اش همین است که او این واکنش را نشان داد: «استوا بخارست بعد از دیدار رفت که در رومانی برگزار شد و به پیروزی رسید برای بازی برگشت باید به منطقه رژیم صهیونیستیسفر کند و من تصمیم ندارم همچنان تیمم را در این  سفر و مسابقه همراهی کنم.»

آیا این خبر درست است که مسئولان تیم استوا بخارست ممکن است قراردادت را فسخ کنند؟ بابا صفری در این مورد به جی پلاس می گوید: « امتناع من از همراهی تیمم در این مسابقه و رقابت مهمی که می تواند سرنوشت تیمم را برای ادامه حضور در این مسابقات رقم بزند برای من جریمه ای در پی خواهد داشت. البته در چند روز گذشته با مسئولان باشگاه صحبت نکردم اما حتما آنها برایم جریمه ای در نظر گرفته اند. حتی در تمرینات چند روز پیش، مربی دروازه بان ها نسبت به این مسئله به من تذکر جدی داد. با این حال من پای اعتقادم ایستاده‌ام.»

اما دروازه بان ملی پوش ایران چه تصمیمی خواهد گرفت؟ خودش می گوید: «امکان دارد شرایط قراردادم و ادامه حضورم در این تیم نیز با مشکل مواجه شود به ویژه اگر نتوانیم از این مرحله با نتیجه خوب بیرون بیاییم. با این حال این تصمیمی است که من آگاهانه گرفته‌ام  و امیدوارم عواقب خیلی بدی برایم نداشته باشد. البته هر اتفاقی هم رخ دهد، کاری که دارم می کنم برای من قابل ارزش است چون ارزش هایم از همه چیز بیشتر اهمیت دارد.»

دیدگاه تان را بنویسید