گزارش جماران از انتخابات نظام مهندسی استان تهران

استقبال خوب مهندسین تهرانی/ حضور افشانی و آخوندی در شعبه البرز + تصاویر

هشتمین انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران با حضور و استقبال مسئولان و مقامات دولتی در حال برگزاری است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جماران؛ هشتمین انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران که از ساعت 9 صبح امروز در 36 شعبه اخذ رای آغاز شده با استقبال مسئولان و مقامات دولتی و مهندسین این استان در حال برگزاری است.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و محمد علی افشانی شهردار تهران با حضور در دبیرستان البرز به کاندیداهای منتخب خود رای دادند.

شهردار تهران در حاشیه این انتخابات گفت: جامعه مهندسی نقش مهمی در کیفی سازی و ایمنی ساخت و سازهای کشور دارد و مهندسان با رای خود پشتیبان هیات مدیره منتخب خود باشند.

وزیر راه و شهرسازی که همراه جمعی از معاونین خود در این انتخابات شرکت کرد، گفت:  سازمان نظام مهندسی یکی از بزرگترین سازمان های حرفه ای ایران است و با زندگی مردم به صورت مستقیم سروکار دارد؛ چه در حوزه ساخت و ساز خانه و چه دوام ساختمان های عمومی؛ لذا همه مردم با آن سروکار دارند.

وی با بیان اینکه تاثیرات این سازمان بر محیط زیست، شهرسازی، ترافیک، نقشه برداری، پایداری و مقاومت در برابر زلزله، سیل، حوادث طبیعی و... کاملا روشن است، افزود: از جهت فرهنگی هم می توان گفت تمام آنچه روی زمین ساخته می شود توسط مهندسان انجام می شود و همه به نحوی درگیر با این سازمان هستند. معماری و شهرسازی و هرآنچه به ما هویت می بخشد و هویت ما را برای نسل آینده نشان می دهد، مرتبط با این سازمان شکل می گیرد. بنابراین این سازمان یکی از مهمترین سازمان های ایران و شاید جزو تاثیرگذارترین سازمان ها برای آینده ایران باشد.

آخوندی ادامه داد: بنده ازابتدا در جریان تدوین پیش نویس لایحه این قانون بودم در دهه هفتاد و در چند دوره عضو هیات مدیره و شورای مرکزی بودم و الان هم به عنوان یک مهندس افتخار دارم که در این انتخابات شرکت کنم.

وی درباره انتخاب زمان برگزاری این انتخابات نیز توضیح داد: انتخابات در استان های مختف در یک بازه زمانی مشخصی برگزار می شود و استان ها چون خودشان یک سازمان مستقل را تشکیل دادند زمان برگزاری انتخابات را در این بازه زمانی تعیین کردند. در استان های مختلف در مجموع 375 نفر به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب خواهند شد که در مجموع آنها از میان خودشان 64 نفر را به وزیر راه و شهرسازی معرفی می کنند که از این میان باید 25 نفر به عنوان عضو اصلی شورای مرکزی و 7 نفر به عنوان عضو علی البدل توسط وزیر به عنوان هیات رئیسه شورا انتخاب می شوند و بعد از آن شورای مرکزی 3 نفر را از میان خود انتخاب کرده و به رئیس جمهور معرفی می شود و یکی از آن 3 نفر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران خواهد شد.

photo_2018-10-03_21-13-53

به گزارش جماران؛ همچنین احمد خرم رئیس فعلی سازمان نظام مهندسی استان تهران به همراه نایب رئیس خود و دیگر مسئولان این سازمان در همین شعبه در این انتخابات شرکت کردند.

خرم در حاشیه این انتخابات، گفت: استقبال به نظر من پرشور تر از قبل است و ترکیب هیات مدیره هم در جهت مثبت تغییراتی خواهد داشت. دوره هشتم یک نقطه عطفی در تاریخ 23 ساله سازمان نظام مهندسی می شود و فکر می کنم دوره پاسخگویی صریح و روشن به مطالبات اعضا خواهد بود.

همچنین حامد مظاهریان - معاون ساختمان و مسکن وزارت شهرسازی با حضور در این انتخابات، اظهار امیدواری کرد کرد: امروز با مشارکت بالا هیات مدیره ها را انتخاب کنیم و در سه سال آینده با مطالبه گری و نظارت به اصلاحات درون سازمانی بپردازیم.

نادر محمدزاده - مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز ضمن بازدید از شعبه رای گیری مدرسه البرز، مشارکت مهندسان در انتخابات نظام مهندسی را سرنوشت ساز دانست.

photo_2018-10-03_21-21-01

بر پایه گزارش خبرنگاران جماران، حضور و مشارکت در انتخابات نظام مهندسی استان تهران تاکنون خوب بوده و میزان مشارکت مهندسان نسبت به سایر استان ها فوق العاده بیشتر بوده است.

همچنین یکی از تخلفاتی که بعضا در محل شعب اخذ رای روی داده اما ناظران انتخاباتی در حال برخورد با آن هستند، عکس گرفتن از برگه های رای هست. ضمن اینکه اخباری هم مبنی بر پخش لیست های انتخاباتی در نزدیکی برخی شعب نیز شنیده می شود مسئولان در تلاش برای جلوگیری یا کاهش آن هستند.

photo_2018-10-03_21-17-56

نظام مهندسی

photo_2018-10-03_19-48-34

نظام مهندسی

 

 

** لیست شعب اخذ رای هشتمین انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران:

photo_2018-10-02_21-34-45

دیدگاه تان را بنویسید