به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش عصر یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات زائران خارجی اربعین حسینی در فرمانداری آستارا افزود: نظارت بر تعذیه و خدمات رسانی به زائران خارجی باید در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد و نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات بومی در پایانه مرزی و محوطه حرم امام زادگان آستارا دایر می شود.
وی بیان کرد: دستگاه های امدادرسان نظیر فوریت های پزشکی و آتش نشانی در کنار موکب ها مستقر شوند و برخورد درست و ادای حق میزبانی با تاثیر بر زائران خارجی، توجه آنها را به آداب، سنت و رفتار ایرانی اسلامی جذب خواهد کرد.
وی ادامه داد: تعدادی از نانوایان در سال قبل در بین زائران خارجی نان رایگان توزیع کردند و امسال نیز باید از ظرفیت خیران برای کیفیت خدمات استفاده شود.
رنجکش اظهار کرد: در چند سال اخیر با برگزاری پیاده روی اربعین، فرصت های جدیدی در حوزه گردشگری مذهبی در کشور ایجاد شده و نقش مهمی در حفظ و توسعه ارزش‌های دینی و مذهبی دارد.
او گفت: اربعین حسینی فرصت معرفی جاذبه‌های گردشگری مذهبی ، انتقال آموزه ها و ارزش‌های دینی به زائران است و باید از آن استفاده کرد.
فرماندار آستارا یادآور شد: در سال گذشته حدود 9 هزار زائر از چهار کشور خارجی از آستارا به ایران وارد و به عراق عازم شده بودند و باید با توجه به سیاست های کلان نظام، منافع ملی و با خدمات مناسب، زمینه‌ حضور گردشگران مذهبی را در آستارا و گیلان فراهم کنیم.
همایش پیاده روی اربعین حسینی همه ساله در آستانه چهلمین روز شهادت امام حسین (ع)، با حرکت میلیون ها نفر از کشورهای مسلمان برای زیارت تربت پاک آن امام همام، در کربلای معلی برگزار می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد ایران است و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.