31شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
به گزارش ایرنا، سرهنگ دوم پاسدار احمد یوسف پور در تشریح برنامه های نمایشگاه مردان عاشورایی اظهارداشت: این نمایشگاه در مقایسه با سال های گذشته دارای بخش های ویژه بوده و یکی از متفاوت ترین نمایشگاه های هفته دفاع مقدس در تهران و همچون سفر راهیان نور درون شهری است.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه مردان عاشورایی با نقش آفرینی بیش از 120 نفر از بسیجیان منطقه 19 تهران و بهره مندی از هنر 21 گروه تئاتر و سرود در بخش های مختلف گفت: مخاطبان این نمایشگاه در هر مرحله با یکی از شرایط جنگ تحمیلی به طور ملموس آشنا خواهند شد.
سرهنگ دوم یوسف پور افزود: این نمایشگاه از 31 شهریور تا 6 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشا تا ساعت 22 میزبان علاقه مندان است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ اظهارداشت: شهروندان با حضور در این نمایشگاه ضمن بازدید از غرفه های فرهنگی مانند غرفه های حجاب و عفاف، سبک زندگی ایرانی اسلامی، فناوری و غیره از نزدیک با صحنه های دفاع مقدس و دلاورمردی های رزمندگان در آن سال ها آشنا خواهند شد.
وی گفت: بازدیدکنندگان ابتدا با غرفه های مقابله با تهدیدات یا همان جنگ نرم و برنامه های فرهنگی دیدن کرده سپس وارد فضای معنوی حسینیه شهید حاج همت شده و با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و ذکر توسل و عزاداری مختصر به مناسبت ایام عزای سالار شهیدان و یاران با وفایشان با استماع روایتگری یکی از رزمندگان و راویان دوران دفاع مقدس که به تشریح فضای رزم در سال های دفاع مقدس می پردازد نسبت به برنامه های میدانی که در پیش روی خود دارند و قرار است وارد این میدان نبرد شوند، توجیه می شوند.
سرهنگ دوم یوسف پور افزود: بازدیدکنندگان در این بخش ضمن آموزش های نظامی و سلاح وارد مراحل بعدی دیگر که مانند میدان نبرد شبیه سازی شده، می شوند.
وی، ثبت نام، توجیه ماموریت رزم، تجهیز به سلاح و ادوات، آموزش نظامی و سلاح، اعزام به منطقه، سنگر فرماندهی، میدان مین و انفجارات و میدان نبرد با بهره گیری از جلوه های ویژه، شبیه سازی کانال کمیل، بیمارستان صحرایی، هور، نخلستان، شهدای غواص، پل های شناور، تفحص، معراج شهدا، ایستگاه صلواتی و ... را از جمله بخش های نمایشگاه بزرگ مردان عاشورایی عنوان کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: برنامه های تئاتر و سرود و روایتگری و شب خاطره با عنوان یاد یاران از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.
بوستان ولایت در انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان واقع شده است.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.