تکذیب خودروساز آلمانی درباره خروج از ایران

ساعتی پس از آنکه سفیر آمریکا در آلمان، از انتشار خبر خروج فوکس واگن از ایران استقبال کرد، مدیر این شرکت بیانیه‌ای صادر و خبر خروج از ایران را تکذیب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس؛ شرکت خودروساز فولکس واگن آلمان، با صدور بیانیه‌ای، گزارشات منتشر شده در خصوص تصمیم این شرکت برای خروج از ایران به خاطر فشارهای آمریکا را تکذیب کرد.

روز گذشته پایگاه خبری «بلومبرگ» به نقل از منابع آگاه نوشت مقام‌های آمریکایی توانسته‌اند فولکس واگن را متقاعد کنند که از بازار ایران خارج شده و خود را در معرض تحریم‌های یکجانبه آمریکا که تا دو ماه دیگر اعمال می‌شوند، قرار ندهد.

«ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در برلین هم ساعتی قبل از شنیدن این خبر ابراز رضایت و استقبال کرده بود.

اما آنطور که رویترز به نقل از مقامات این شرکت آلمانی خبر داده، این خبر صحت ندارد؛ فولکس واگن گفته که موضعش در قبال ایران تغییری نکرده است.

ریچارد گرنل دیروز گفته بود که چند هفته اخیر را به مذاکره با فولکس واگن گذرانده و بر سر جزئیات نوع روابطه پساتحریمی این شرکت آلمانی با ایرانی‌ها، توافقاتی حاصل شده است.

رویترز اما به نقل از یک منبع مرتبط با فولکس واگن گفته که کسی در این کارخانه با گرنل مذاکره‌ای نداشته است. سخنگوی فولکس واگن هم گفته که موضع این مجموعه صنعتی در قبال ایران تغییری نکرده است.

فولکس البته برنامه‌ای برای سرمایه‌گاذری عمده در ایران ندارد و ارتباط این شرکت با ایران، در حد مطالعه بر سر ایجاد یک شبکه فروش فولکس‌های وارداتی ایران بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید