ژنرال سابق در وزارت دفاع روسیه در گفت و گویی با تلویزیون«روسیا الیوم» گفت که برخی مسئولان روسی «خائن» هستند و از تل آویو دستور می گیرند و نه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یک ژنرال سابق در وزارت دفاع روسیه در گفت و گویی با تلویزیون«روسیا الیوم» گفت که برخی مسئولان  روسی «خائن» هستند و از تل آویو دستور می گیرند و نه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه.

ژنرال «لئونید ایواشوف» که پیشتر مدیریت بخش همکاری بین المللی نظامی در وزارت دفاع روسیه را به عهده داشت خیانت مسئولان روسی را دلیل این دانست که تا کنون سامانه موشکی پیشرفته ای مانند « اس300» یا «اس400» به سوریه تحویل داده نشده است.

ایواشوف در این گفت و گو سرنگونی هواپیمای سناسایی روسیه از نوع«ال20» بر فراز سوریه را جنایت و تجاوز اسرائیل دانست و تأکید کرد که جنگنده های اسرائیلی پشت این هواپیما پنهان شده بودند.

وی افزود که سیستم دفاعی سوریه قدیمی است و در دوران شوروی سابق به دمشق تحویل داده شد.

این ژنرال روس این پرسش را مطرح کرد که هواپیماهای اسرائیلی در حریم هوایی سوریه چه کار می کنند در حالی که سوریه یک کشور دارای حاکمیت است و اقدام به پاسخ به تجاور کرده است.

ژنرال ایواشوف خواستار آن شد که روابط با اسرائیل بار دیگر به عنوان دشمن روسیه توصیف شود و نیز خواستار لغو تبادل اطلاعات جاسوسی با اسرائیل شد زیرا اسرائیل از این اطلاعات علیه همپیمانان روسیه استفاده می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.