به گزارش ایرنا، سوگواران حسینی همنوا با آخرین مناجات های عاشقانه دشت کربلا در شب عاشورا، ندای «امشبی را شه دین در حرمش مهمان است ، مکن ای صبح طلوع ' را سردادند.
مراسم احیای عاشورایی با سخنرانی حجت الاسلام علی بخشی و عزاداری شهادت امام حسین (ع) با نوای مداحان اهل بیت(ع) تا اذان صبح در حرم حضرت معصومه(س) ادامه داشت.
همچنین علاوه بر حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، در برخی بقاع متبرکه از جمله مرقد مطهر علی ابن بابویه(ع) مراسم احیای عاشورایی برگزار شد.
در این مراسم که با حضور قاریان، حافظان و اساتید قرآنی قم ترتیب یافته بود، برنامه‌هایی همچون تلاوت قرآن توسط قاریان نوجوان و جوان،تفسیر آیات مرتبط با امام حسین(ع)، بیان سیره قرآنی امام حسین(ع)، ذکر مصیبت سیدالشهداء(ع)، زیارت عاشورا و سایر برنامه‌های وارده در این ایام اجرا شد.
دسته جات عزادار نیز تا پاسی از بامداد با حضور در حرم حضرت معصومه(س) در سوگ سید و سالار شهیدان بر سرو سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
یکی از سنت‌های حسنه که بر آن تأکید شده احیای قرآنی شب عاشورا است که ثواب بسیار زیادی برای آن در روایات بیان شده و بر همین اساس چند سال است که در حرم حضرت معصومه(س) و برخی بقاع شاخص استان قم احیای قرآنی عاشورا برگزار می شود.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.