جی پلاس؛

درمان دردهای مزمن با قرص شکر

محققان اعلام کرده‌اند که به زودی قرص‌های شکری را بسته به آناتومی و روانشناسی مغز، برای درمان دردهای مزمن برای بیماران تجویز می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سبک زندگی جی‌پلاس، دانشمندان دانشگاه پزشکی نورث‌وسترن، مشغول ساخت قرص‌های شکری هستند که معتقدند در درمان دردهای مزمن می‌توانند بسیار مؤثر عمل کنند. این قرص‌ها قادرند درد را به اندازه داروهای قدرتمند موجود در بازار درمان کنند. آنها پیش از تجویز قرص شکر می‌توانند با بررسی ویژگی‌های آناتومی و روانشناسی مغز بیماران مبتلا به دردهای مزمن پیش‌بینی کنند که کدام‌یک از بیماران به آن پاسخ می‌دهند.

روانشناسی و بررسی فیزیولوژی مغز علاوه بر این که به شناخت دانشمندان از مغز انسان کمک می‌کند، باعث می‌شود که راحت‌تر بتوانند درد را کاهش دهند. این دارو هیچ اثر روانی به دنبال ندارد اما مغز به آن واکنش مثبت نشان می‌دهد.

محققان 60 بیمار مبتلا به کمردرد را به دو گروه تقسیم کردند. گروهی که کمردردشان بعد از مصرف قرص شکر کاهش یافت، ویژگی‌های آناتومی و روان‌شناسی مغز مشابهی داشتند؛ به طوری که نیمکره راست آنها که مسئول احساسات است، بزرگ‌تر از نیمکره چپ مغز آنها بود و نیز منطقه قشری حسی بزرگ‌تری نسبت به افرادی داشتند که به شبهه‌داروها واکنشی ندادند. افرادی که برای درد مزمن خود از شبهه‌دارو استفاده کرده بودند هم نسبت به موقعیت‌های دردناک شرایط محیطی حساس بودند.  

دیدگاه تان را بنویسید