پایگاه خبری جماران: عبدالزهرا شاهرودی طی نامه ای که به جماران ارسال کرد، نوشت:

امروزه بحث شبکه اجتماعی و فیلتر کردن تلگرام ، بحث داغ فضای سیاسی و اجتماعی ماست. من نیز مانند بسیاری، با برخی از آنچه در شبکه های اجتماعی نشر می یابد موافق نیستم و حتی آنها را مصداق مکتوبات ضلال می دانم و اگر می شد آنها را حذف می کردم. 

 ولی به نظرم امروز درباره «خوب یا بد بودن شبکه های اجتماعی سخن گفتن» غلط است، چرا که بی فایده است. این بحث مثل این می ماند که ما بحث کنیم که «آیا وجود "خشم در حدی که به قتل همنوع می انجامد" در آدمی مفید است یانه ؟». این بحث اگر هم در حوزه علم کلام مطرح باشد (که چرا خدا چنین قدرتی به انسان داده است) ولی طرح آن در حوزه جامعه شناسی و سیاست ورزی غلط است، چرا که  «این خشم»  در آدمی هست و  ما بخواهیم یا نه ، در ما وجود دارد. 

امروزه شبکه های اجتماعی هستند و قابل حذف نیستند. ماهواره ها هستند، تلفن هست، بلندگو و ویدئو هست. سینما و موسیقی هست. چقدر باید درباره خوبی و بدی چیزهایی که نمی توانیم حذفشان کنیم ، سخن بگوییم؟ 

یاد آیت الله رفسنجانی به خیر؛ تا قبل از وزارت آقای لاریجانی ویدئو ممنوع بود ولی در دولت ایشان ویدئو آزاد شد و چقدر باعث پدید آمدن شغل شد و اتفاقی هم نیفتاد و دیانت مردم هم به هم نخورد. 

بیایید بپذیریم سخن از خیر و شر آنچه حذف شدنی نیست ، مخصوص کلاس های کلام و فلسفه است. در فضای جامعه و سیاست باید درباره مدیریت آنها و راه های کم و زیاد کردن ضرر و سودشان سخن گفت. اینکه ما دلمان برای دین و اخلاق مردم می سوزد خوب است ولی کافی نیست؛ انسان عاقل به دنبال کاری نمی رود که نمی تواند آن را انجام دهد. 

همواره کسانی هستند که این بدیهیات را نمی فهمند ولی از آن ها که تصدی امور را بر عهده دارند، این نفهمیدن مسموع نیست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی تلگرام

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.