حسن تیموری روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کره های تازه متولد شده در سلامت کامل به سر می برند، افزود: گورخرها معمولا در 48 ماهگی بالغ می شوند.
وی ادامه داد: اگر شرایط آب و هوایی خوب و منبع غذایی مناسب تامین شود، گورخرهای ایرانی هر سال زاد آوری دارند.
این مسئول با اشاره به آغاز فعالیت سایت تکثیر و پرورش پنج انگشت ابرکوه در سال 1389خاطرنشان کرد: هم اکنون 17 گور خرایرانی در این سایت نگهداری می شوند و سایت تکثیر گور خر پنج انگشت ابرکوه بخاطر شرایط آب و هوایی ، نگهداری و زاد ولد یکی از سایت های موفق کشور است.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست ابرکوه ، با بیان اینکه این شهرستان در گذشته یکی ازبهترین زیستگاه گورخر کشور بوده، افزود: تا اواخر دهه 40 ، گونه های چون گورخر، آهو و جبیر در زیستگاه های ابرکوه زیست می کردند و حتی در گزارشات اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت کویر، ابرکوه به عنوان یکی از زیستگاه های پرورش گورخر نام برده شده است.
سایت تکثیر گورخر ایرانی در منطقه پنج انگشت ابرکوه در وسعت 170 هکتار در 60 کیلومتری جاده ابرکوه و مروست واقع شده است .
60 نیروی محیط بان، یک میلیون و 270 هزار هکتار مناطق حفاظت شده استان یزد را محافظت می کنند.
اکبری خاطرنشان کرد: کوهستانهای غرب ابرکوه که شرق زاگرس محسوب می شود از چشمه سارهای متعدد و پوشش گیاهی خوبی برخوردار بود و جمعیت کل بز و قوچ میش در این منطقه زیست می کردند که آسیب جدی وارد به این منطقه شده و این دو گونه هم کاهش جدی داشتند.
وی ساخت استخر گلی با آبدهی 68هزار مترمکعب آبدهی برای تامین آب شرب و 400متر لوله کشی بخشی از خدمات به این گورخر ها بیان کرد.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ 6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.