اخبار مرتبط

سرهنگ رضا زراع عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا علت عمده فوت این افراد را نداشتن کلاه ایمنی، بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و سرعت غیرمجاز ذکر کرد و افزود: متاسفانه ۱۰ نفر این افراد کمتز  از ۲۰ سال داشتند و همین تعداد هم مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال است.

به گفته وی  همچنین هشت نفر بیش از ۵۰ سال و ۲ نفر هم ۳۰ تا ۵۰ سال داشتند  که این آمار نشان می دهد بیشترین تلفات ناشی از مرگ و میر در تصادف موتورسیکلت مربوط به گروه جوانان و کمترین آن مربوط افراد ۳۰ تا ۵۰ ساله است.

وی همچنین از خانواده ها خواست از قرار دادن موتورسیکلت  در اختیار افراد بدون گواهی پرهیز کنند و از موتورسواران نیز خواست حتما هنگام استفاده از این وسیله نقلیه از کلام ایمنی استفاده و قانو ن را رعایت کنند.

وی همچنین آماری از تعداد تصادف و زخمی های حوادث ناشی از تصادف موتورسیکلت در این مدت ارائه نکرد. 

حدود ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در اختیار خانواده های یزدی است  که اغلب راکبان آن با وجود داشتن کلاه ایمنی از آن استفاده نمی کنند.

استان یزد بر اساس سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد  که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

هم اکنون از حدود ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در یزد، حدود ۱۵۰ هزار آن بدون شماره است.

یکی از علل بالا بودن آمار مرگ و میر و تعداد زخمی‌ها در میان موتورسواران یزدی استفاده نکردن از کلاه ایمنی و بی‌توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی هنگام تردد در سطح شهر، خیابان‌های خلوت و کوچه‌ها و نیز شرایط اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی منطقه است.

موتورسیکلت به عنوان یک وسیله نقلیه  کم هزینه نیاز به شماره گذاری دارد، کسی که هدایت آن را به عهده دارد حتما باید گواهی نامه از پلیس داشته باشد متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان یزدی نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند.  

انتهای پیام

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.