به گزارش ایرنا ، محمد رضا صباغیان شامگاه سه شنبه به مناسبت هفته کار و کارگر (5 الی 11 اردیبهشت) افزود: مسئولان بعضی واحدهای تولیدی حق و حقوق کارگران را پرداخت نمی کنند البته در یزد و تهران هم از طریق وزارتخانه ها پیگیر موضوع هستیم.
نماینده شهرستان های ابرکوه، مهریز، خاتم، بهاباد، بافق اظهار داشت: کارگران برای تسریع در رفع مشکل می باید با برگزاری انتخابات و تعیین نماینده تشکل کارگری، مسائل حقوقی خود را دنبال کنند و به عنوان نماینده مردم به جد پیگیر حقوق کارگران هستم.
صباغیان با تاکید براینکه مشکلات کار و کارگری باید مورد توجه بیشتر مسئولان شهرستان و استان باشد، خاطرنشان کرد: اداره تعاون ، کار ورفاه اجتماعی پیگیر حق و حقوق کارگران باشد.

** مطالبات کارگران پیگیری شود
همچنین چند تن از کارگران به بیان مسایل و مشکلات حوزه خود پرداختند و از نماینده مردم ابرکوه در مجلس خواستند، پیگیر مطالبات آنها باشند.
پرداخت پاداش پایان 30 سال خدمت کارگران همانند کارمندان کشور و لشکری، بررسی مسائل و مشکلات حقوقی در واحدهای تولیدی و صنعتی نیز مورد تاکید قرار گرفت.

** ایجاد اشتغال در اولویت کارها باشد
همچنین رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه اظهار داشت: ترویج فرهنگ کار گروهی، ایجاد اشتغال در اولویت برنامه های این اداره است.
ناصر زارع با تاکید بر اهمیت رونق تولید در اقتصاد ابرکوه اظهار داشت : قشرهای کارگری ، کارآفرینی و تشکل های کارگری باید در تحقق این شعار مهم اقتصادی رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: حدود 240 طرح اشتغال زایی برای دریافت وام 300 میلیارد ریال وام خود اشتغالی در نوبت دریافت وام هستند.
زارع ادامه داد: بر اساس آمار سرشماری سال 1395 تعداد بیکاران شهرستان 2 هزار و 450 نفر بود که 850 نفر آنان فارغ‌التحصیلان مراکز دانشگاهی هستند که از سال 95 تاکنون با پرداخت وام و بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال‌زا تعداد جویندگان کار به 950 نفر کاهش‌ یافته است.
زارع تصریح کرد: از مجموع سه هزار بنگاه اقتصادی حوزه صنعت ، معدن ، کشاورزی ، دامداری ، خدمات ، اصناف و گردشگری ، یک هزار و 113 مورد بنگاه‌های اقتصادی است که در این واحدها پنج هزار و 45 نفر مشغول کار هستند.
مراسم روز کار و کارگر با حضور جمعی از خانواده‌های کارگران و مسئولان محلی در سالن معلم این شهرستان همراه با چند برنامه متنوع فرهنگی و هنری از سوی انجمن صنفی کارگران ساختمانی و با همکاری اداره تعاون ابرکوه برگزار شد.
همچنین از تعدادی پزشکان که با انجمن صنفی کارگران ساختمانی ابرکوه همکاری داشتند و برخی از دستگاه های دولتی که از انجمن صنفی کارگران حمایت کردند با اهدا لوح سپاس از آنان تجلیل شد.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.