سید مصطفی داودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات ساخت خط دوم بلاک یزدگرد ـ رخش به پایان رسیده و امیدواریم هر چه سریع تر پروژه دوخطه محور بافق ـ ارژنگ به اتمام برسد.
وی افزود: به منظور رفاه حال مسافران، ارتقاء ایمنی، کاهش مدت زمان توقف قطارها و تسهیل برنامه ریزی به منظور تعمیر و بهینه سازی شبکه ریلی، پروژه دوخطه محور بافق ـ ارژنگ در محدوده اداره کل مراحل نهایی آماده سازی خود را طی می کند.
مدیرکل راه آهن منطقه یزد درباره پیشرفت پروژه هم گفت: پیشرفت این پروژه 90درصد پیشرفت داشته و حدود 90کیلومتر آن شامل بلاک های رخش ، یزدگرد، یزدگرد ـ یزد، یزد - اشکذر، اشکذر ـ شمسی و شمسی ـ میبد آماده بهره برداری است.
داوودی تصریح کرد: یکی از مزایای 2 خطه کردن شبکه ریلی، افزایش ظرفیت بارگیری است، به طوری که با استفاده از سوزن های بتنی و تراورس هایی با بار محوری30 تن ظرفیت ،افزایش بار واگن ها را تا 20 درصد امکان پذیر می کند.
مدیرکل راه‌آهن منطقه یزد ابتدای امسال گفته بود که طرح ساخت خط دوم بافق - زرین شهر به طول 553 کیلومتر در حال اجراست که 237 کیلومتر آن در محدوده این اداره کل قرار دارد و پیشرفت آن به 88 درصد رسید.
داوودی، همچنین از جابجایی روزانه سه هزار و 26 مسافر از طریق هفت رام قطار در مدت 11ماهه سال 97 خبر داده و گفته است که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.5 درصد افزایش‌ دارد.
وی تصریح کرده است که با توجه به یک خطه بودن خطوط ریلی در یزد ، قطارها در رفت و برگشت از روی یک خط حرکت می کنند، پیش‌ بینی می‌ شود با 2خطه کردن خطوط ریلی، 20 درصد به ظرفیت استان اضافه شود.
حدود هزار کیلومتر خط آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در استان یزد قرار دارد و بیش از 30 درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی مربوط به این منطقه است.
در هر شبانه‌روز 120 رام قطار از این محدوده تردد می‌کند که 30 مورد آن مسافربری است.
راه‌آهن یزد با سهم حدود 40 درصد حمل‌ونقل بار ایران در 18سال گذشته در جایگاه نخست قرار داشته است .
بیش از 80 درصد مواد معدنی و افزون بر 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می‌کند .
1968/ 6197
انتهای پیام
آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.