محمدرضا شیر غلامی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای هوای استان در این مدت تحت تأثیر امواج ناپایدار جوی قرار می‌گیرد و از ظهر امروز تا پیش از ظهر دوشنبه و از روز سه‌شنبه تا صبح روز پنجشنبه شاهد بارندگی به‌ویژه در ارتفاعات شمالی خواهیم بود.
وی اظهار داشت: در این مدت به‌ویژه از بعد از امروز و فردا (یکشنبه) ورزش باد نسبتاً شدیدی در برخی نقاط و احتمال وجود گردوخاک در استان دور از انتظار نخواهد بود.
شیر غلامی ادامه داد: همچنین از بعدازظهر امروز به‌ویژه فردا با نفوذ توده‌هوای سرد و نیز روزهای پایانی هفته هوا سردتر خواهد شد.
وی دمای هوای شهر یزد در 24 ساعت گذشته را 17 تا 30 درجه سلسیوس ذکر کرد و گفت: دمای هوا در گرم‌ترین ساعت امروز به 27 درجه سلسیوس و 2 روز آینده به 19 و 18 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: همچنین دمای هوا شهر یزد سه ‌شب آینده در سردترین ساعت به ترتیب 15، 12 و 10 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید .
شیر غلامی گرم‌ترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته را بافق با بیشینه 34 درجه سانتی‌گراد ذکر کرد.
شیر غلامی پیش‌ازاین اعلام کرده بود که بارندگی کشور در 6 ماهه دوم سال آبی 98 -97، در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود، و از اواخر آذر تا دی‌ماه با کاهش بارندگی روبرو خواهیم بود.
وی تأکید کرد که دوباره شاهد فعالیت سامانه‌ بارشی به‌ویژه در عرض‌های جنوبی‌تر کشور در ماه‌های پایانی سال خواهیم بود.
شیر غلامی یادآور شد: میانگین دمای هوای استان در فصل پاییز نیم تا یک درجه و در مناطق شرقی یکتا 2 درجه بیش‌تر از حد نرمال پیش‌بینی‌شده است.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.