هادی نوری در حاشیه سفر به سیاهکل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بالغ بر یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه های استان نگهداری می شود و طبق برنامه توسعه تدوین شده، هرکدام از شهرستان ها باید با توجه به چهار شاخص عضویت ، امانت دهی ، زیربنای کتابخانه و پشتیبانی کتابدار از اعضا ، وضعیت خود را ارتقا دهند.
وی با اشاره به بودجه اختصاصی این نهاد در سال گذشته افزود: حدود پنج میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه مصوب شده که نسبت به سال 95 ، رشد 10 درصدی داشته ایم.
نوری به وضعیت کتابخانه های سیاهکل نیز اشاره و اضافه کرد: این شهرستان جزو پنج شهرستان اول است به این صورت که نسبت به جمعیت، فضای کتابخانه ای مناسبی دارد؛ البته کتابخانه ها در سیاهکل پراکندگی دارند.
به گفته مدیرکل کتابخانه های گیلان، از نظر عضویت در کتابخانه ها نیز سیاهکل جزو چهار شهرستان برتر استان است ولی از لحاظ امانت کتاب وضعیت خوبی ندارد که لازم است برای این مهم برنامه ریزی شود.
نوری خاطرنشان کرد: شهر سیاهکل 2 کتابخانه دارد ولی در حوزه روستایی، ظرفیت های زیادی برای تبلیغ کتاب و کتاب خوانی هست و لازم است با همکاری آموزش و پرورش، ساختمان هایی در روستاها در اختیار کتابخانه ها برای ارائه خدمات قرار گیرد.
سیاهکل با 2 بخش مرکزی و دیلمان و حدود 47 هزار نفر جمعیت، در 55 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و چهار کتابخانه عمومی دارد که 2 کتابخانه در شهر سیاهکل، یک کتابخانه در پیرکوه و یک کتابخانه در دیلمان است. در مجموع بیش از 26 هزار و 595 نسخه کتاب و 886 نفر عضو 2 کتابخانه شهر سیاهکل هستند.
7297 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.