مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا بیان داشت: چهارمین مرحله طرح کندوی کتاب با محوریت کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده، اثر ابراهیم حسن بیگی در مدارس گیلان به اجرا درآمد.
مهیار فتحی پور با بیان این که طرح کندوی کتاب در سه سطح شبکه پشتیبان، قرارگاهی و دانش آموزی به اجرا درآمد، افزود: قیمت این کتاب 15 هزار تومان است که در این طرح با تخفیف 30 درصدی برای مخاطبان با هولوگرام 10 هزار تومانی عرضه می شود که البته مربیان، کمک مربیان و سرگروه هایی که اطلاعات ایشان در سامانه شهید باقری ثبت شده نیز می توانند از تخفیف 50 درصدی بهره مند شوند.
وی اظهار کرد: دانش آموزان عضو انجمن اسلامی و قرارگاه های مدرسه ای می توانند تا تاریخ 20 اسفند با ارائه طرحی خلاقانه و اثرگذار برای ترویج کتاب اعم از روزنامه دیواری، تصویرسازی خاطرات کتاب، راه اندازی صفحه ای در شبکه های اجتماعی با محوریت مطالب کتاب یا وبلاگی در فضای مجازی، نوشتن نمایشنامه یا اجرای نمایش، کلیپ کوتاه و یا متنتی تحقیقی پیرامون خاطرات کتاب یا نقدی مکتوب بر محتوای کتاب به دبیرخانه این طرح در اتحادیه استان مرکزی در این مسابقه شرکت کنند، به 32 طرح برگزیده، هرکدام جایزه ای به ارزش 100 هزار تومان اهدا می شود.
وی خاطر نشان کرد: مربیان نیز می توانند طرح های خلاقانه خود را برای ترویج کتابخوانی، اعم از طراحی مسابقه، طرح های مطالعاتی، تولیدات چندرسانه ای و غیره را با محوریت همین کتاب تا تاریخ 20 اسفند به دبیرخانه کندوی کتاب در اتحادیه انجمن های اسلامی استان مرکزی ارائه کنند که به سه طرح برگزیده، هرکدام جایزه ای معادل 500 هزار تومان اهدا می شود.
مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان ادامه داد: دانش آموزان علاقه مند می توانند پس از مطالعه کتاب، در قالب تکمیل کاربرگ پیوستی که تحت عنوان کاربرگ کندوی کتاب تهیه شده، مطالب خود را به رشته تحریر درآورند، این کاربرگ در دو بخش گزارش کتاب و روایت کتاب، نظرات مطالعه کننده را جمع آوری می کند.
وی بیان داشت: دانش آموزان می توانند کاربرگ مرتبط با کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده را حداکثر تا تاریخ 12 اردیبهشت 97 به آدرس پستی ayandehsazan.ir@chmail.ir ارسال کنند، کاربرگ های ارسال شده توسط دانش آموزان در دبیرخانه طرح کندوی کتاب مورد بررسی و داوری قرار می گیرد و در نهایت به بهترین کاربرگ های ارسال شده جوایزی اهدا می شود.
وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و مهارت مطالعه مفید، تقویت انگیزه کسب معرفت و بصیرت اسلامی و انقلابی و مهارت های عملی زندگی به عنوان عناصر الگو، ارتقای کمی و کیفی مطالعه و کتابخوانی و افزایش دسترسی به کتاب های خوب در فضای عمومی مدارس از جمله اهداف این طرح است.
وی بیان داشت: شناسایی و پرورش دانش آموزان مستعد برای تبدیل شدن به عناصر فرهنگی فعال و کارآمد متناسب با نیازهای تخصصی حوزه ترویج و توزیع کتاب خوب در کشور، سازماندهی و ایجاد شبکه ای منسجم و فعال از دانش آموزان، اولیاء و مربیان در راستای تبلیغ، ترویج و عرضه کتاب و سایر محصولات مهم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و کمک به تعمیق معرفت و ارتقای سطح آگاهی در میان عموم مخاطبان به ویژه مربیان و کادر آموزش و پرورش با محوریت کتاب از دیگر اهداف این طرح است.
کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده که در قالب رمان نوشته شده ، داستان پسری به نام الیاس را برای گروه سنی نوجوان روایت می کند؛ این کتاب، داستانی روان و خوشخوان از اتفاقاتی است که در دوره ارباب رعیتی در ترکمن صحرا رخ می دهد. کتاب در 71 روایت نوشته شده و تلاش دارد تا در خلال داستان الیاس و خانواده اش، مفاهیم بزرگتر و عمیق تری مانند عدالتخواهی را برای نسل امروز روایت کند.
استان گیلان دارای بیش از 370 هزار دانش آموز است.
خبرنگار:شادی خورشیدی سدهی**انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.