مهیار فتحی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد شناسایی، تربیت و توانمندسازی دانش آموزان مستعد در حوزه نویسندگی و هنر، آشنایی آنها با اهداف، آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، منویات و مطالبات رهبر فرزانه انقلاب از افسران جنگ نرم، سبک زندگی اسلامی و مسایل روز از اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی با بیان این که دهمین دوره جشنواره مداد کمرنگ در بخش های نشریات برتر (گروهی) و آثار برتر (فردی) در دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می شود، افزود: بخش گروهی با هدف تمرین کار تشکیلاتی و جمعی در سه قالب تک برگی، مجله و دیواری برگزار می شود.
مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان خاطر نشان کرد: در بخش گروهی، نشریه های دانش آموزی مانند سایر نشریه ها دارای سرویس بندی های متنوع و متعدد است و به صورت ویژه نامه در یک موضوع خاص تولید نمی شوند.
وی یادآور شد: تنها نشریاتی مجاز به شرکت در این بخش است که استمرار در انتشار داشته باشند، برای مثال روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه و یا دوماهنامه ؛ و نشریاتی که تک شماره باشند و یا فقط در یک شماره به قصد شرکت در جشنواره تولید شوند، مورد داوری قرار نخواهند گرفت.
مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان خاطر نشان کرد: در بخش نشریه های برتر در سطح متوسطه دوم تنها مسوول انجمن و در سطح متوسطه اول نیز مسوول گروه نشریه، مجاز به ثبت نام است و تعداد افراد هر گروه، حداقل چهار و حداکثر 6 نفر شامل مدیر مسوول، سردبیر و هیات تحریریه خواهد بود.
وی ادامه داد: بخش آثار انفرادی با هدف شناسایی استعدادهای دانش آموزان، تمرین مهارت مطالعه، نویسندگی و کاربردی کردن استعدادهایی که در تولید نشریه ها نقش ویژه ای دارند، برنامه ریزی شده که در قالب های سرمقاله و یاددداشت، کاریکاتور، شعر، عکس، اینفوگرافیک، طنز و متن ادبی برگزار می شود.
وی با بیان این که محورهای موضوعی این بخش شامل سبک زندگی ایرانی – اسلامی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی، استکبارستیزی، فضای مجازی، جهان بدون ترور، مهدویت و انتظار است، افزود: آثار برتر در صورتی پذیرفته و مورد داوری قرار خواهد گرفت که در یکی از نشریه های دانش آموزی منتشر شده و نشریه نیز به عنوان مستند به همراه اثر مورد نظر برای دبیرخانه ارسال شود.
وی خاطر نشان کرد: سایت جشنواره برای اطلاع رسانی، تامین محتوای آموزشی و فنی، ارتباط آسان مسوولان و دانش آموزان با دبیرخانه، پشتیبانی آفلاین، نظرسنجی و ... به آدرس www.medadkamrang.ir طراحی شده است.
استان گیلان دارای بیش از 370 هزار دانش آموز است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی **انتشار دهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.