عبداله پاکاری عصر سه شنبه در نشستی با همسران شهدای شهرستان لاهیجان در فرمانداری این شهرستان افزود : این بنیاد برای درمان خانواده های ایثارگران با 480مرکز درمانی و بیمارستان قرارداد منعقد کرده است و اکثر بیمارستان ها و داروخانه های اصلی گیلان با این بنیاد طرف قرارداد هستند تا به مشکلات درمانی خانواده های معظم شاهد و ایثارگران رسیدگی شود.
وی تصریح کرد: در خدمت رسانی به خانواده های شهدا و ایثارگران با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه مشکل اشتغال و جذب فرزندان وجود دارد که در بازار کار و جذب فرزندان شهدا در اولویت اول هستند و بعد فرزندان ایثارگران قرار دارند .
وی افزود: هیچ مشکلی در سرمایه گذاری فرزندان شاهد در بخش های خصوصی با توجه به عدم استخدام دولتی وجود ندارد و به همین دلیل دولت برای اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر بسته های انگیزشی در نظر گرفته است و در صورتی که این واحدها فرزندان شهید را جذب کنند از تسهیلات ویژه ای می توانند استفاده کنند.
وی اظهارداشت: در استان گیلان سه هزار نفر از افراد فاقد زمین در رشت برای گرفتن زمین معرفی شده اند و به 50درصد ایثارگران استان در رشت زمین واگذار شده است و در استان گیلان پنج هزار نفر خانواده ایثارگر دیگر وجود دارند که باید زمین دریافت کنند.
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران تصریح کرد: باید برای نیازهای درمانی و عاطفی خانواده های شهدا در گذشته برنامه ریزی می شد تا در سنین کهولت آنها با مشکلات مواجه نباشند.
وی یادآورشد: همه عزت و اقتدار کشور به بهای خون شهدا حاصل شده است و تنها بنیاد شهید و امور ایثارگران به تنهایی نمی تواند مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران را حل کند که باید دیگر دستگاههای دولتی بتوانند دراین امر مشارکت و کمک کنند.
وی ادامه داد:همسران شهدا از مصادیق عملی ایثار و شهادت هستند و تمام تلاش این بنیاد نیز بر حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفته است.
فرماندار شهرستان لاهیجان نیز در این نشست گفت: وجود مشکلات امروز بخاطر این است که مردم ما با وجود جنگی که بر کشور تحمیل شد نخواستند زیر بار ذلت بروند .
سیدمحمد احمدی صبر و مقاومت خانواده های شهدا را وصف ناپذیر دانست و افزود: با صبر و استقامت و همکاری متقابل می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم و برخی از این مشکلات و موضوعهای خانواده های شهدا در داخل شهرستان قابل حل است .
مسوول بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان لاهیجان نیز گفت: در حال حاضر 411نفر از فرزندان شهید و جانباز شهرستان لاهیجان از فوق دیپلم به بالا متقاضی کار هستند و سن این افراد نیز زیر 35سال است .
وی خاطرنشان کرد: سهمیه ایثارگران برای جذب و استخدام نیرو در ادارات دولتی 25درصد تعیین شده است .
عصر روز سه شنبه نشست همسران شهدای شهرستان لاهیجان با فرماندار این شهرستان و مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران گیلان و با حضور جمعی از مسوولان در فرمانداری لاهیجان برگزار شد که برخی از مشکلات این خانواده ها توسط همسران شهید مطرح و خواستار رسیدگی آن شدند.
در این نشست همسران شهدای لاهیجان ، ضعف مراکز درمانی ، کمبود برخی از داروها، و مشکلات بیمه و درمانی و بیکاری فرزندان خود را مطرح کردند .
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده است و این شهرستان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس 650 شهید، 637 جانباز 25درصد به بالا، و یک هزار و 174جانباز زیر 25درصد و 198 آزاده تقدیم انقلاب کرده است.
خبرنگار: نظرپور **انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.