مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان روز سه شنبه درباره این طرح به خبرنگار ایرنا، گفت: مجموعه ای از اقدامات که مقدمه ای برای یک شروع خوب و موثر در فعالیت انجمن های اسلامی مدارس از ابتدای مهر ماه است را فصل رویش نام نهاده ایم.
مهیار فتحی پور افزود: فصل رویش (تابستان) فصلی پرکار برای اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزان است تا یک خودسازی خوب را برای خود آغاز کنند، خودسازی که در قالب برنامه هایی از جمله اردوهای جهادی، هیئت های انصارالمهدی(عج)، کسب مهارت امداد و نجات، مهارت فنی، انس با کتاب و کتابخوانی و برنامه های ورزشی اتفاق می افتد.
وی اظهار داشت: برنامه ریزی مستمر برای جلسات، برنامه های قرارگاهی و آموزش های معرفتی، تشکیلاتی و مهارتی در بستر قرارگاه، برنامه های فرهنگی تربیتی در فصل تابستان، تشکیل جلسات، برگزاری برنامه های قرارگاهی و فعالیتهای ویژه از بخش های این طرح است.
وی برپایی اردوی آموزشی تشکیلاتی طلایه داران فردا را یکی دیگر از بخش های این طرح عنوان و خاطر نشان کرد: این اردوها با رویکرد هویت بخشی به مسئولان انجمن های اسلامی استان از طریق تجمع همه آن ها در یک اردو و ارائه آموزش های تخصصی و تکمیلی در حوزه مسائل تشکیلاتی برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری اردوهای تربیتیِ جهادی در اجرای این طرح اضافه کرد: توجه به خدمات اجتماعی توسط انجمن های اسلامی ، و تلاش برای محرومیت زدایی از اولویت های مهمی است که باید به آن توجه کرد.
مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان ادامه داد: از سوی دیگر اردوهای جهادی یک اقدام مهم تربیتی است که نقش مهمی در تربیت نوجوانان پسر ایفا می کند، بنابراین حضور دانش آموزان عضو انجمن اسلامی در این اردوها بسیار سازنده است.
وی در ادامه با اشاره به طرح هر عضو انجمن اسلامی، یک مهارت اظهار کرد: مهارت آموزی و آمادگی برای ورود به بازار کار از اضلاع مهم اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و نماینده محترم ایشان در اتحادیه انجمن های اسلامی است.
وی بیان داشت: در این راستا تفاهمنامه ای با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به امضا رسیده که با استفاده از ظرفیت های این تفاهمنامه از آموزش های رایگان فنی و حرفه ای بهره مند شوند.
وی خاطر نشان کرد: آشنایی با مهارت های امداد و نجات، کندوی کتاب، برنامه های ورزشی و اردویی، جلسات هیئت دانش آموزی انصارالمهدی(عج)، جلسات هفتگی قرارگاهی، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز، مدافعان حرم، بازدید از مرکز فنی و حرفه ای نمونه استان و بازدید از مراکز کار آفرینی موفق از برنامه های طرح رویش است.
فتحی پور بیان داشت: برگزاری نمایشگاه های لوازم التحریر، کتب آموزشی و محصولات ایرانی اسلامی، برگزاری همایش عفاف و حجاب، برگزاری نمایشگاه سبک زندگی اسلامی، دوره های آموزشی سواد فضای مجازی و رسانه، دوره آموزشی رباتیک، اردوهای یکروزه و نیم روزه داخل استان و اردوهای خارج استان، دوره های آموزشی علمی – درسی، طرح نون و پنیر و صحبت از دیگر برنامه های این طرح است.
در سال تحصیلی گذشته بیش از 375 هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل کردند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.