حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری غروب سه شنبه در همایش بهار در پاییز به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در جمع دانش آموزان دختر عضو اتحادیه در رشت افزود: رشد عقلانی با تفکر، اندیشیدن، درست فکرکردن، موضوعات فکری عالی و تقویت بینه فکری و از طریق غنی سازی فکری حاصل می شود بنابراین دانش آموزان بایستی با مطالعه خوب، تفکر مناسب و ارتباط گرفتن با منابع اصیل تفکر تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان عضو اتحادیه بایستی رشد معنوی ، تربیت و رشد عاطفی را نیز مورد توجه قرار دهند، اظهار داشت: رشد معنوی را با فعال کردن ارتباط با خدا، ملکوت، نماز و دعا و رشد عاطفی نیز از طریق محبت از روی اخلاص با نزدیکترین ترین محیط تا محیط های فراگیر را مد نظر قراردهید.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان رشد مهارتی را از دیگر خواسته ها عنوان و خاطرنشان کرد: دانش آموزان عضو اتحادیه بایستی مجموعه ای از مهارت ها برای ساخت محیط تاثیرگذار اجتماعی و پیمودن مسیر درست را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه فرصت عضویت در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان یعنی استفاده از ظرفیت طبیعی و فطری با هم بودن برای همکاری جدی در رشد، اضافه کرد: انجمن اسلامی در رشد اجتماعی، مهارتی ، هنری، عاطفی، معنوی ، عقلانی و فکری شما تاثیر بنیادین داشته باشد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با تاکید بر این مطلب که سرمایه اصلی اتحادیه بایستی در متوسطه اول باشد، تصریح کرد:امید ما اینست که از این دوره اعضای اصلی را شناسایی، کشف و همراه کنیم، ارتباط شکل گیرد و برخی از مهارت ها از همین دوره انجام گیرد.

وی با بیان این که رهبر انقلاب اسلامی تاکید ویژه ای به نسل جوان و جوانان مومن انقلابی دارند ، به حضور فعال نسل جوان در نمازجمعه ها اشاره و خاطرنشان کرد: حساب جداگانه و مستقلی برای نسل جوان، سازماندهی آنها و کمک به نقش آفرینی این قشر باز کنیم که این خواسته رهبر است.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به فرمایش رهبری در موضوع آتش به اختیار تصریح کرد: همه بایستی دست به دست هم داده تا اتحادیه را به عنوان نماد ویژه انقلاب اسلامی در شهرها به روزرسانی کنیم، ضمن این که حضور اتحادیه انجمن اسلامی در مدارس سمپاد بایستی جدی تر و فعال تر باشد.

وی در ادامه سخنانش درباره موضوع ضرورت توجه به حجاب به عنوان یکی از موارد مطرح شده در این همایش توسط یکی از دانش آموزان بیان داشت: حجاب از جمله مسایل اجتماعی چند ضلعی است که ریشه های تربیتی و اعتقادی، در مواردی رویکرد سیاسی و مسئله هویتی دارد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با تبریک فرارسیدن حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) خاطر نشان کرد: خانم ها، دختران جوان و مومن انقلابی به ویژه اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بایستی نسبت به رشد جامعه شخصیتی خویش اهتمام داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در خاتمه سخنانش با اشاره به جنگ فرهنگی دشمن علیه مسئله خانواده خاطر نشان کرد: دشمن از طریق ضربه زدن به هویت زن برای از بین بردن نهاد خانواده تلاش می کند.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.