گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست، آیت الله رسول فلاحتی عصر چهارشنبه در دیدار با نخبگان و برگزیدگان جوان استان به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با ابراز خرسندی حضور در جمع جوانان اظهار کرد: حسن زیبا زیستن و در کنار هم بودن ، معلول اختلاف در اندیشه اما وحدت در مسیر است و حوزویان و دانشگاهیان در عرصه دین و دانش باید همدیگر را در رسیدن به اهداف درک کنند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه متنفر کردن حوزویان و دانشگاهیان از اهداف استعمار در گذشته بود، تصریح کرد: قرار گرفتن حوزویان و دانشگاهیان در مسیر دانش و تعالی انسان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
آیت الله فلاحتی به انجام فعالیت های بسیار توسط دولت های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز شاهد جوانانی در جامعه هستیم که در عرصه های مختلف خوش درخشیدند و این امر مورد حسادت قدرت های سلطه گر واقع شده است.
وی با اشاره به اینکه جوانی دوران نشاط است، بیان کرد: امروز قدرت های سلطه گر با استفاده از متخصصان علوم اجتماعی می خواهند از دوران جوانی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان جوانی را دوران شور دانست و خاطرنشان کرد: شور در کنار نشاط می آید ضمن اینکه جوانی دوران ابتکار و خلاقیت است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بسیاری از سخنان مطالبه از حاکمان نظام است، یادآور شد: می طلبد برای فعالیت های اجتماعی در خود بازنگری کنیم.
وی جوانی را دوران خودسازی و تهذیب نفس دانست و اظهار کرد: جوانی بهترین دورانی است که انسان می تواند خود را با معرفت دینی آشنا کند.
وی جوانی را دوران سختی برای جوانان و متولیان عنوان کرد و افزود: متولیان باید جوانان را حمایت و هدایت کنند و سعه صدر داشته باشند.
وی با بیان اینکه دوران جوانی دارای آفت هایی است، تصریح کرد: کسالت و فشالت از آفت های جوانی است و مانع حرکت جوان برای رسیدن به آرمان ها می شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان، تسریع در گرایش ها را دومین آفت دوران جوانی ذکر کرد و گفت: جوان سریع گرایش به خوب و بد پیدا می کند و متولیان امر باید در این زمینه دقت نظر داشته باشند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه جوانان مورد هدف دشمنان هستند، خاطرنشان کرد: هدف تمام برنامه های دشمن در عرصه رسانه، جوان است.
وی ادامه داد: نباید از اندیشه ها ترسید، افق ها را نباید تاریک دید و نباید گذشته را تاریک تعریف کنیم.
امام جمعه رشت با بیان اینکه نخبگان جوان در عرصه های مختلف فعال هستند، اظهار کرد: مطالبه گری جوانان با گرایش های مختلف برای رسیدن به هدف واحد بوده و این هدف واحد ستودنی است.
آیت الله فلاحتی به لجام گسیختگی فرهنگی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: در گذشته برای زیربناهای فرهنگی کاری انجام نشده اما مفهموم آن سیاه نمایی نیست زیرا تقدیم هشت هزار شهید نشان دهنده افق های روشن در استان است.
وی با اشاره به اینکه حضور جوانان در عرصه را بسیار عالی می بینم، بیان کرد: به افق ها بسیار امیدوار هستم ضمن اینکه در صورتی می توانیم رشد داشته باشیم که مردم بگویند؛ در صورتی می توانیم به قله ها برسیم که همدیگر را یاری کنیم.
آیت الله فلاحتی بر توجه به حوزه های علمیه تاکید کرد و افزود: تعداد یک هزار و 500 نفر در حوزه های علمیه خواهران گیلان تحصیل می کنند و باید از این ظرفیت استفاده شود.
وی با بیان اینکه نزدیک کردن حوزه های علمیه و دانشگاه ها از برنامه های بنده در گیلان است، تصریح کرد: می خواهیم اصحاب دانش و علوم دینی همدیگر را درک کنند.
امروز مصادف با ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان نامگذاری شده است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.