به گزارش خبرنگار ایرنا رییس مرکز رشد واحدهای فناور بندرانزلی روز پنجشنبه در این مراسم اظهار کرد: در این جشنواره از 16 ایده برتر و 7 شرکت فعال مستقر درمنطقه که در اوضاع اقتصادی کنونی همکاری های خوبی با پارک علم و فناوری داشتند تجلیل شد.
بهاره پورمرادی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره استفاده از ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات و معضلاتی که در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، مدیریت شهری، مبلمان شهری و گردشگری و توریسم در بندرانزلی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: فراهم سازی شرایط ارائه ایده ها از سوی نخبگان به مرکز رشد واحد های فناوری و عملیاتی کردن آن ها با استفاده از دستگاه های اجرایی مرتبط از دیگر اهداف این جشنواره بود.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه برای فراهم سازی شرایط عملیاتی شدن ایده ها تاکید کرد: در صورتی که طرح ها نیاز به سرمایه گذاری داشته باشد از طریق همین کارگروه این طرح ها و ایده ها از طریق طرح در کارگروه سرمایه گذاری فرمانداری و تایید نهایی به سرمایه گذاران برای عملیاتی شدن معرفی شود.

***پیشرفت های علمی چشمگیر در عمر 40 ساله انقلاب
در ادامه این مراسم امام جمعه شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه با وجود همه تاکیدات در خصوص توجه به علم و دانش ، علم همچنان مهجور واقع شده است گفت: پیشرفت های علمی چشمگیری بعد از پیروزی انقلاب در ایران اسلامی حاصل شد و باید نسبت به دستاورها و ارتباط دادن آن با زندگی مردم بیش از پیش تلاش کرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین افزود: امروز دوران زندگی بر اساس قالب های گذشته نیست و توجه به علم و دانش و فناوری بیش از پیش ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه جشنواره ایده های برتر برای جشن چهل سالگی انقلاب در بندرانزلی برنامه ریزی شده بود تاکید کرد: برای پیشرفت ایده ها باید به صورت زنجیره ای به این مجموعه پرداخته شود و علاوه بر دوری از نگاه جزیره ای به ایده ها برای تبدیل این ایده ها به کار و درآمد باید دستگاه های اجرایی مرتبط پای کار باشند.
امام جمعه بندر انزلی خاطر نشان کرد: در ایده پردازی و تبدیل آن به ثروت باید در گام اول نیاز سنجی شده تا فکر و ایده و طرح ها قابلیت تبدیل پیدا کنند.
بندرانزلی در کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.