مازیار غلامی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی توده هوای سرد و بارشی از فردا به منطقه است و با توجه به تقویت این موج هوای ناپایدار، طی دوشنبه عصر و شب و نیز سه شنبه، بارندگی و وزش باد در بعضی نقاط بویژه نواحی مرکزی و غربی استان پیش بینی شده و آبگرفتگی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: طی این مدت کاهش چهار تا هشت درجه ای دما در استان مورد انتظار است و بارش برف در ارتفاعات بالاتر از یک هزار و 500 متر ، پیش بینی می شود.
وی توصیه کرد که از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری و بخش های مختلف کشاورزی نظیر دامداری ها ، پرورش دهندگان ماهی، گلخانه داران، باغداران و ... تمهیدات لازم را بیاندیشند.
غلامی از رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی و گردنه های برف گیر را دارند نیز خواست زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز را کمی ابری تا نیمه ابری، طی عصر و شب افزایش ابر، بعضی نقاط بارندگی خفیف عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را نیمه ابری تا ابری، بعضی ساعت ها بارندگی و وزش باد بویژه عصر و شب پاره ای نقاط شدید پیش بینی کرد.
وی بیشینه دمای استان طی شبانه روز گذشته را با 16 درجه مربوط به منجیل و کمینه دمای فردا را با چهار درجه مربوط به دیلمان و جیرنده ذکر کرد.
غلامی گفت: بیشینه دمای امروز رشت 15 درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان گیلان نیز 10 درجه خواهد بود.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.