مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از وصل شدن آب شرب تمامی مشترکان تحت پوشش که در سیل روزهای گذشته قطع شده بود، خبر داد و گفت: سیلاب اخیر در براورد اولیه هشت میلیارد تومان به تاسیسات این شرکت در استان خسارت وارد کرد.
محبعلی رنج ور افزود: راهکاری که برای وصل آب مشترکان سیل زده اندیشیده شد، بطور موقت بوده و اگر منابع اعتباری لازم اختصاص داده نشود، شرایط سخت تر می شود و آسیب های جدی تری را در همین نقاط خواهیم داشت.

** فقط دو راه فرعی گیلان بدلیل تخریب پل مسدود است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز به ایرنا گفت: محورهای پونل- خلخال و املش- اتاقور که براثر سیلاب ، ریزش کوه و تخریب پل مسدود شده بود، همچنان بسته است.
محمدرضا نازک کار افزود: البته برای این دو محور، مسیرهای جایگزین اسالم- خلخال و املش به سمت روستای خرشتم تعیین شده است .

**91 خانوار بدلیل نبود جاده دسترسی گاز ندارند
مدیر روابط عمومی شرکت گاز گیلان نیز با اشاره به اینکه گاز یک هزار و 412 خانوار در اثر سیلاب بدلیل ایمنی و جلوگیری از خطرات احتمالی قطع شده بود، گفت: در حال حاضر فقط گاز 91 خانوار بدلیل نبود جاده دسترسی ناشی از خسارت های سیلاب قطع است.
طهمورث بستانی خانوارهای فاقد گاز را 16 خانوار در اسالم، 60 خانوار در فومن و 15 خانوار در کلاچای عنوان کرد و افزود: مقدمات کار فراهم شده و نیروهای این شرکت آماده هستند که با ترمیم جاده در کمتر از نیم ساعت گاز این خانوارها را وصل کنند.

** برق تمامی خانوارهای بدون برق متاثر از سیلاب وصل شد
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان نیز گفت: برق 200خانوار روستایی که متاثر از وزش شدید باد و وقوع سیلاب قطع شده بود، وصل شده است.
حمیدرضا حکمت خسارت برآورد شده به تاسیسات شرکت توزیع برق را در استان در این سیلاب شش میلیارد و یکصد میلیون تومان ذکر و بیان کرد: بیشتر این خسارت ها در 11 شهرستان به مواردی از جمله شبکه تیر برق ، ترانس تابلو و سیم های برق بوده است.
بارش های شدید چند روز گذشته در گیلان موجب آبگرفتگی شهرها و جاری شدن سیلاب شد؛ وقوع سیلاب خسارت هایی را نیز به تاسیسات زیربنایی استان وارد کرد و موجب تخریب چندین دستگاه پل، بسته شدن برخی راه های فرعی و بروز مشکلاتی برای مردم شد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.