پایگاه خبری تحلیلی گلستان نوشت: افزایش روز افزون قلیان سراها و رستوران ها در جنگل ناهارخوران باعث می شود زیبایی های این فضا از بین برود.
ناهارخوران یکی از مناطق تفریحی و سیاحتی است که با داشتن طبیعت بکر و زیبا در نزدیکی مرکز استان گلستان طرفداران زیادی در بین گردشگران دارد.
این منطقه تفریحی و گردشگری در 5 کیلومتری جنوب شهر گرگان قرار دارد که در حال حاضر به علت متراکم بودن ساخت و ساز و خانه ها و بزرگ شدن شهر، به علت افزایش جمعیت به نوعی دیگر جزء شهر گرگان می باشد.
به علت نزدیکی این فضا به شهر گرگان نسبت به دیگر مناطق جنگلی به عینه شاهد استقبال روز افزون و حضور 24 ساعته مردم در این منطقه برای تفریح و استفاده از طبیعت هستیم.
همچنین وجود زیرساخت های خدماتی مناسب و دسترسی آسان به منطقه جنگلی ناهارخوران یکی دیگر از دلایل استقبال مردم از این فضا می باشد.
اما رفته رفته با افزایش بازدیدکنندگان و سوق پیدا کردن برخی از افراد به ایجاد درآمد از این فضا، جنگل های ناهار خوران زیبایی و طراوت گذشته خود را از دست داده و آن فضایی که گردشگران از یک منطقه بکر و دست نخورده در نظر دارند، با توجه به روند فعلی دیگر در این منطقه کمتر پیدا می کنند.
از ابتدا که وارد جنگل ناهارخوران می شویم در دو طرف جاده، قلیان سراها و رستوران ها در وسط سرسبزی جنگل به شدت خودنمایی می کند که این مسئله از زیبایی های جنگل و طبیعت کاسته است.
اگر در گذشته مردم برای استفاده از هوای خنک و مطبوع به این منطقه سفر می کردند، اما در حال حاضر به علت وجود گازهای گلخانه ای، دود اگزوز ماشین ها و قلیان سراها هوای این منطقه نسبت به گذشته مطبوع نیست.
اگر مسوولین ذیربط مانند گذشته در مقابل زیاده‌خواهی برخی افراد برای درآمدزایی غیر عرف در طبیعت کوتاه بیایند، جنگل ناهارخوران بدون شک گرفتار بلایی می شود که بر سر روستای زیارت و طبیعت زیبای آن افتاد.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.