محمد راستا روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزون بر 100 میلیارد ریال برای حذف و اصلاح این پیچ های خطرناک و نقاط حادثه اختصاص یافته است.
وی قرارداد اولیه با پیمانکار برای اصلاح و تغییر مسیر و حذف پیچ های خطرناک را حدود سه کیلومتر ذکر کرد و گفت: این طرح هم اینک فعال است.
راستا طول مسیر جاده یاسوج- باغچه سادات- سرفاریاب را افزون بر 160 کیلومتر ذکر کرد و گفت: عملیات ارتقای این محور از فرعی به اصلی ظرف سه سال گذشته و از دوراهی سپیدار یاسوج آغاز شده که تاکنون حدود 50درصد از کل مسیر به جاده اصلی ارتقا یافته است.
جاده باغچه سادات- سرفاریاب یکی از محورهای خطرناک برف گیر و دارای پیچ ها و نقاط حادثه خیز در استان کهگیلویه وبویراحمد است.
محور برف گیر و کوهستانی باغچه سادات - سرفاریاب به طول حدود 160 کیلومتر یک جاده مهم میانبر است که شهرستان کهگیلویه را به جاده اصلی پاتاوه - دهدشت و همچنین اصفهان و مرکز کشور متصل می‌کند.
کهگیلویه و بویراحمد 45 گردنه و یکهزار و 500 کیلومتر جاده برف گیر دارد.
این استان همچنین حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.