به گزارش ایرنا، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه این آئین اظهار داشت: سالن ورزشی در روستای منصور خانی کاکان با اعتبار 12 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی افزود: زیربنای این طرح یک هزار و 400 متر بوده که یکی از سالن های دارای استاندارد و با کیفیت در این شهرستان است.
غلام‌محمد زارعی بیان کرد: همچنین امروز سالن ورزشی در روستای علی آباد با اعتبار 12 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی عنوان کرد: در سال گذشته سرانه ورزش در استان بسیار پایین بوده و وضع نگران کننده ای داشت.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال های اخیر تلاش شده که با کمک گرفتن از منابع مختلف سرانه ورزش در استان و شهرستان های بویراحمد و دنا ارتقا یابد زیرا که ورزش جزو اولویت های اصلی است.
وی ابراز داشت: با پیگیری هایی که صورت گرفت بیش از 140 میلیارد ریال از اعتبارات خاص نفت برای توسعه ورزش روستایی به شهرستان های بویراحمد و دنا اختصاص پیدا کرد.
زارعی گفت: از این میزان اعتبار بیش از 30 زمین ورزشی و سالن ورزشی در مناطق مختلف و روستا های پرجمعیت ساخته شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: هم اینک بر اساس پیگیری های مجدد مجوز بیش از 10 زمین چمن مصنوعی گرفته شده و مراحل نهایی را طی می کنند و در آینده نزدیک برای جایابی و اجرای این طرح ها به اداره کل ورزش و جوانان استان ابلاغ خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس ماده 94 بودجه سال های 96 و 97 ردیفی با عنوان 27 صدم درصد برای حوزه ورزش پیش بینی شد و این مهم کمک قابل توجهی به ورزش کرد.
وی افزود: روند ساخت مجموعه هتل و مرکز اقامت ورزش در یاسوج با بهره مندی از اعتبارات این ردیف بودجه شتاب گرفت.
زارعی بیان کرد: این مجموعه سال های زیادی به صورت نیمه تمام باقی مانده بود که بیش از 20 میلیارد ریال از این محل به این طرح اختصاص یافته و پیمانکار در حال انجام کار است.
زارعی تصریح کرد: یکی از اقدامات مطلوب انجام شده در سال های گذشته ساخت سالن ورزشی 15 هزار نفری در شهر یاسوج بوده است.
وی عنوان کرد: امید است که نواقص این طرح بر اساس رایزنی هایی انجام شده با وزیر ورزش و جوانان شده برطرف و به بهره برداری کامل برسد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: روند و چشم انداز در حوزه ورزش در کهگیلویه و بویراحمد بسیار روشن است و به برکت تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر جوانان بسیاری از این خطه در رقابت های ملی، بین المللی و آسیایی مدال هایی کسب کرده اند.
وی افزود: کمک به ورزش هزینه نبوده بلکه نوعی سرمایه گذاری برای تامین سلامتی نشاط و سلامتی مردم است.
زارعی تصریح کرد: همایش پیاده روی خانوادگی در روز جمعه 27 مهر امسال در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد و با پوشش شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این همایش یک دستگاه خودروی پراید و 110 جایزه ارزنده بر اساس قرعه کشی به برخی از شرکت کنندگان اهدا می شود.
شعار هفته تربیت بدنی و ورزش امسال (26 مهر تا 2 آبان) شامل «40 سال ورزش، 40 سال افتخار» و رویکرد آن نیز ایجاد فضای عمومی نشاط اجتماعی بین مردم از طریق مشارکت آنان در فعالیت های ورزشی است.
روزشمار هفته تربیت بدنی و ورزش امسال شامل 26 مهر روز اخلاق و فرهنگ عاشورایی، 27 مهر روز فعالیت های اجتماعی و خانواده، 28 مهر روز جوان، تربیت و پویایی، 29 مهر روز تندرستی مادران، زنان و دختران، 30 مهر روز امید، همدلی و همزبانی، اول آبان روز آگاهی بخشی جامعه و سلامت شهروندان و دوم آبان نیز روز ورزش روستایی است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 50 هزار ورزشکار ساماندهی شده مرد و زن در رشته های مختلف دارد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.