به گزارش ایرنا ، حمید ملانوری عصر شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمان افزود: قیمت گوشت مرغ صبح امروز (شنبه) در بازار این استان، حدود 11 هزار و 200 تومان اعلام شده و این درحالیست که بخشنامه جهاد کشاورزی کمتر از 9 هزار تومان بوده است.
وی اظهار داشت: ذخایر گوشت منجمد باید بررسی و بر اساس دستورالعمل ابلاغی از فردا(یکشنبه) بازار کنترل شود و نرخ گذاری بر عهده مصوبه ستاد تنظیم بازار است.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همچنین گفت: آنفولانزای پرندگان تمامی استان ها را تحت تاثیر قرار داده بود اما در کرمان هیچ تلفاتی نداشت زیرا استانداری و دستگاه های این استان همواره بازار را در کنترل خود دارند.
**مرغداری ها موظف به تامین مصرف بازار هستند
رئیس سازمان جهاد کشارزی استان کرمان نیز در این نشست گفت: مرغداری ها موظفند مرغ مصرفی را در بازار تامین کنند زیرا ذرت، جو، زمین، مجوزها و تسهیلات را از دولت دریافت می کنند و باید در قبال آن بازار را تامین و از قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار تبعیت کنند.
عباس سعیدی افزود: نرخ محصولات و کالاهای اساسی از جمله روغن، شکر، گندم، برنج، مرغ، لبنیات، گوشت قرمز باید در بازار بررسی شوند زیرا قیمت این محصولات در ستاد تنظیم بازار با هماهنگی استاندار کرمان مشخص می شود.
وی افزود: متاسفانه افرادی با گران فروشی مصوبه تنظیم بازار کشور را زیر پا می گذارند که باید تعیین تکلیف شوند.
رئیس سازمان جهاد کشارزی استان کرمان عنوان کرد: قیمت لبنیات، مرغ و شیر بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور در مردادماه اعلام شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت گوشت مرغ را هشت هزار و 175 تومان را اعلام کرده است و اکنون با رصد بازار نباید این نرخ تفاوت فاحشی داشته باشد.
وی گفت: قیمت مرغ امروز در بازار کرمان به 11 هزار و 400 تومان رسیده که این نرخ گذاری خلاف قانون است و تعزیرات باید با آن برخورد کند.
نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمان عصر شنبه با حضور سرپرست استانداری کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سایر مسئولان دستگاه های اجرایی و نمایندگان تولیدکنندگان و اصناف در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.