به گزارش ایرنا، محمد جعفری روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: برنامه حذف دفترچه بیمه در بخش بستری با تلاش و همراهی بیمه سلامت و حوزه آی تی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملیاتی شد و از امروز مردم برای مراجعه به مراکز بستری نیازی به دفتر بیمه ندارند.
وی گفت: چرخه سلامت الکترونیک در بازار سلامت با حذف دفترچه کامل شد و این حرکتی تحول گرایانه در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و بهینه سازی منابع است.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تاکید کرد : نباید فراموش کنیم که یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی بهره وری از منابع موجود است.
وی ادامه داد: استفاده از کاغذهای دفترچه بیمه، جمع آوری، انبار و بازگشت کاغذها به چرخه تولید هزینه های گزافی را به دوش بیمه سلامت می انداخت.
به گفته جعفری چرخه های الکترونیک دفاتر بیمه به جای کاغذ در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی می کند.
وی اظهار کرد: برنامه بیمه سلامت تولید ابزار جایگزین برای دفترچه بیمه نیست بلکه قصد این نهاد این است با استفاده از کارت ملی خدمات درمانی را در مواقع نیاز به بیماران ارائه و در چرخه الکترونیک خدمات دریافت کنند و هزینه مراکز درمانی در همین چرخه پرداخت شود.
وی گفت: یکی از اهداف حذف دفاتر بیمه جلوگیری از سو استفاده از دفاتر بیمه و حفظ سوابق بیماری بیمه شدگان در بانک های اطلاعاتی است.
وی تاکید کرد: بیش از هفت بانک اطلاعاتی کشور پشت این سامانه ها قرار دارند.
جعفری گفت: طرح حذف دفاتر بیمه سلامت از امروز با حضور کارشناسان ناظر مقیم بیمارستانی در کرمان اجرا می شود.
وی ادامه داد: در استان کرمان کمترین اعتراضات را در زمینه طرح تحول سلامت داریم و فضای آرامی در راستای ارائه خدمات درمانی به مردم همراه با تشریک مساعی سکان داران حوزه سلامت به ویژه پنج دانشگاه علوم پزشکی استان حفظ شده است.
جعفری اظهار کرد: 9 میلیون بار مراجعه مردم به مراکز درمانی استان کرمان در سال جاری ثبت شده است.
وی با اشاره به برنامه های سال آینده در بیمه سلامت استان کرمان گفت: مهمترین برنامه این نهاد برای عموم مردم، با توجه به محدودیت منابع حوزه درمان در کشور و لزوم تقسیم منابع به گونه ای که در طول سال مردم دچار مشکل نشده و در موقع نیاز از خدمات بیمه ای بهره مند شوند رویکرد توانمندسازی عمومی جامعه در مراجعه به مطب ها و مراکز درمانی سرپایی و بستری است.
وی ادامه داد: رویکرد حذف دفاتر بیمه توانمندسازی عمومی جامعه در زمینه مراجعه به مراکز بستری درمانی و مطب ها را به دنبال داشته است.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: به منظور مدیریت منابع به اصحاب رسانه بسیار امیدوار هستیم و معتقدیم که رسانه ای کردن دغدغه ها و به اشتراک گذاشتن آنها بین بیمه شدگان و موسسات درمانی و بیمه به عنوان سه ضلع مثلث ارائه خدمات سلامت موجب رفاه هرچه بیشتر بیماران و یا پیشگیری از بروز بیماریها می شود که موجب ارتقای شاخص های سلامت خواهد شد.
وی تاکید کرد: اقدام بعدی بیمه سلامت در سال آینده شناخت بیماری های مزمن و غیرواگیر است و قرار است مشخص کنیم بار بیماری ها در استان کرمان به کدام سمت در حرکت است.
وی ادامه داد: با حرکت بین بخشی بین نهادهای دولتی ،سمن ها، خیرین سلامت، آموزش و پرورش و دانشگاه های علوم پزشکی و غیر پزشکی می توانیم طوری برنامه ریزی کنیم که به نشاط جامعه افزوده شود .
وی ادامه داد:بدین نحو که همزمان با تغییر جهت بار بیماری ها پلن های اجرایی کاری را ماه به ماه به گونه ای اجرا کنیم که با حرکتی بین بخشی با استفاده از معلمان بهداشت مدارس و رابطان سلامت در استان بتوانیم با اصلاح هر چه بهتر سبک زندگی افزایش ورزش و تحرک بدنی بیمه شدگان کاهش اضطراب های محیطی اصلاح الگوی تغذیه خانواده ها و تقویت امید و نشاط در جامعه از بروز برخی از بیماری ها که مستقیما به این عوامل وابسته است را کاهش دهیم.
وی تاکید کرد: بر اساس برنامه های پیشگیرانه و سلامت محورانه پیش بینی می کنیم هر روز مراجعه هزار نفر به مراکز درمانی را کاهش دهیم که در این صورت بیش از 120 میلیارد تومان صرفه جویی می شود و حدود نصف این قیمت در جیب مردم می ماند.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.