به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام حسن علیدادی ‌سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با ناآرامی های اخیر گفت: ایشان در تحلیل شان حرف از مثلث شوم شرارات( استکبار جهانی، مرتجعین منطقه و منافقان و آشوبگران داخل کشور) زدند.
وی با بیان اینکه این اتفاق یک شبه اجرا نشد و ماه ها بر روی آن کار شد تصریح کرد: در ماه های اخیر در یک بمباران گسترده در فضای مجازی با تهمت، دروغ و شایعه پراکنی مقدس ترین مقدسات را مورد هجمه قرار دادند و انسان های عزیز و انقلابی را برای اینکه باورهای مردم را در رابطه با اسلام و نظام سست کنند مورد هجمه قرار دادند.
امام جمعه کرمان بیان کرد: آنها آتش تبلیغاتی را بر روی ذهن مردم ریختند و دنبال این بودند کلید فتنه و آشوب را بزنند و این بار کلید آشوب و فتنه را از شهرهای کوچک زدند چون تحلیل آنها در فتنه 88 این بود نباید بر تهران تمرکز می کردیم و شهرهای کوچک را درگیر می شدند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند 2 قرار گاه رهبری آشوب و فتنه را در روزهای اخیر بعهده داشتند، یک قرارگاه فضای مجازی را در اختیار داشت و ذهن جوانان و افراد ساده را تحت تاثیر خود قرار می داد.
حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: قرار گاه دوم قرار گاه منطقه ای بود که مدیریت آشوب را در کشور بعهده گرفته بود، این اتفاق عبرت های داشت و یکی از این عبرت ها مشابهت فتنه اخیر با فتنه 88 بود و گرچه در بعضی از مسائل آنها از فتنه 88 تندتر می رفتند.
وی تاکید کرد: جنس فتنه این از جنس فتنه 88 بود و جنس آن شعارهایی که مطالبات مردم را پیگیری کند نبود و فتنه 88 علی رغم حجم و تبلیغات بالا و اتاق فرماندهی به ریاست استکبار جهانی، به مقدسات توهین شد اما پرچمی آتش رده نشده شد و در این فتنه اخیر پرچم ایران به آتش کشیده شد و نخواستند از ایران دفاع کنند.
امام جمعه کرمان افزود: برادارن و خواهران بویژه مسئولان کشور راه نفوذ به کشور را ببینند و باید شکاف های اجتماعی را پر کنیم و نباید اجازه دهیم در جامعه زخمی اتفاق بیافتد و باید به سرعت آن را درمان کنیم.
وی با اشاره به 26 دی و سالروز فرار شاه از کشور بیان کرد: اگر مقداری به تاریخ بنگریم، مطالب بسیار تلخی را در تاریخ شاهد هستیم و یکی از این اتفاقات روی کار آمدن رژیم ننگین پهلوی بوسیله بیگانگان است.
حجت الاسلام سلیمانی افزود: در این کشور چهار شاه آخر نتوانستند در کشور بمانند و مجبور شدند میهن را ترک کنند، و این بسیار عجیب است.
وی با بیان اینکه انگلیسی ها رضا خان را سر کار آوردند تصریح کرد: باید به فریادهای مدرس این عالم شجاع و مبارز توجه کنیم و ایشان می گوید سیاست را بر مبنای دین قبول داریم.
وی اظهار کرد: پس از برکناری رضا شاه توسط اجانب، با رایزنی های جدی وابستگان حکومت پهلوی پسر او را با شرایطی به سلطنت انتخاب کردند و یکی از این شرایط این بود که رضا شاه باید از مملکت خارج می شد و باید ببینید ذلت تا کجا است.
وی ادامه داد: شاه بر کشوری حاکم شد که کانون توجه اهل بیت(ع) بود و امام راحل با شاگردان و مجاهدانش و مردمی که در کنارش بودند موفق شد شاه را از مملکت بیرون کند و این یک پیروزی بزرگی بوذ.
وی تاکید کرد: با خروج شاهان قبلی از مملکت اتفاق مهمی نیفتاده بود، اما با فرار شاه از کشور، سیل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شدت گرفت و نظام اسلامی توانست در 22 بهمن به پیروزی برسد.
وی با اشاره به سالروز شهادت فداییان اسلام گفت: این عزیزان در دورانی که ظلم بر این جامعه حکومت می کرد صدای عدالت سر دادند و شربت شهادت نوشیدند.
امام جمعه کرمان اظهار کرد: سالگرد فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی همسنگر و یار امام و رهبری را تسلیت می گوییم.
وی با اشاره به ایات قرآن کریم گفت: یکی از نشانه های هوس آلوده، گمراه شدن آدم ها است که موجب می شود تمام راه های نجات بسته شود.
امام جمعه کرمان با اشاره به سخنان امام علی (ع) در رابطه به شرایط زمامداری افزود: اگر نگاه ما به حکومت داری همان نگاه امیر المومنین باشد حتما آخرت را برای خودش آباد می کند.
وی تاکید کرد: اگر از قدرت برای خود و قوم قبیله سوء اسفاده نشود و توجه به رضایت خدا داشته باشیم، آخرت خود را مثل دنیا آباد می سازیم.
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار : بهنام احمدی *
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.