به گزارش ایرنا، آیت‌ الله محمد محمدی‌ گلپایگانی عصر پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه امامان جمعه پیشین و جدید کرمان در نشست شورای اداری این استان بر ایجاد اتحاد و یکدلی و پرهیز از نفاق تاکید کرد و افزود: از هر حلقومی که صدای توطئه و بر هم زدن وحدت بلند شود بدانید که این حلقوم مال دشمن است.
وی اظهار کرد: دشمن که طی چهار دهه عمر انقلاب در هر توطئه ای که علیه ملت و نظام اسلامی روا داشته ناکام مانده ، امروز دشمن روی بر هم زدن وحدت تاکید دارد و خدا نیامرزد کسانی را که برای تفرقه کوشش می کنند.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی استان کرمان گفت: پست و مقام اداری امانت و مسئولیت بزرگی در دست ماست و روزی باید آن را به دیگری به بهترین حالت پس بدهیم و لذا بزرگترین سرمایه برای ما خدمتگزاری و کسب رضایت مردم است.
وی با اشاره به شرایط کشور در دوران طاغوت و قرار گرفتن منصب های کشور در دست افراد نالایق افزود: ممکن است اکنون نیز افراد نالایقی هم وجود داشته باشند ولی مدیران خدوم و دلسوز زیادی داریم که حرمت آنها باید بخوبی پاس داشته شود .
رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: مظهر بزرگ فساد در دربار پهلوی بود و بقیه هم نشخوارکننده آن بودند، اما امروزبه برکت نظام اسلامی در اصل و رأس نظام و بالاتر از همه رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند که در تقوا، پاکی و دیانت نظیر ایشان ندیده‌ ایم.
محمدی گلپایگانی ادامه داد: این در شرایطی ا‌ست آنهایی که خود را خادم خانه خدا در عربستان می ‌دانند، می‌ بینید که بر سر مردم یمن چه آورده‌ اند و 500 میلیارد دلار کلاهبرداری در سفر رئیس جمهوری آمریکا به عربستان صورت گرفت و اینگونه دارند ثروت مسلمانان را بر باد می‌ دهند.
وی به خصوصیات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: کجا می توان چنین رهبری را پیدا کرد که فرمانده کل قوا یک مجتهد عادل باشد و کجا پیدا می شود رهبری کشوری اینقدر زاهدانه زندگی کند که زبانزد همه باشد.
آیت الله گلپایگانی گفت: اینچنین می شود که فردی مانند سردار سلیمانی پیدا می شود و افرادی برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) قیام می کنند که سازماندهی آنها با سردار سلیمانی است.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جواب نامه سردار سلیمانی آورده است، شما به بشریت خدمت کرده اید.
وی اضافه کرد: سخن رهبری مبنی بر اینکه اگر در دیگر مناطق با داعش نمی ‌جنگیدیم باید در کشور خود با آنها می‌ جنگیدیم، پاسخ به آنهایی است که تصورشان این است اگر ما جنگیدیم پولمان هدر رفته است، اما اگر این مبارزه و دفاع نبود امروز ما هم گرفتار بودیم.
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد: اکنون مراسم اربعین در دنیا آنچنان جلوه کرده که هیچ جایی چنین همایشی برگزار نشده است.
وی تاکید کرد: داعش تمام تلاشش را کرد تا بتواند در این همایش کارهایی انجام دهد اما نتوانست و ریشه داعش به لطف خدا کنده شد.
وی گفت: به برکت اهل بیت (ع) و امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی این کشور از امنیت کامل برخوردار است و دیدیم که داعش همه جا نفوذ کرد اما نتوانست در ایران نفوذ کند زیرا این کشور امام رضا (ع) و امام حسین (ع) را دارد.
وی ولادت رسول گرامی اسلام (ص) و فرزند بزرگوارشان امام جعفر صادق (ع) را تبریک گفت و با بیان اینکه هیچ کس مانند حضرت علی (ع) پیامبر مکرم اسلام (ص) را نمی شناخت تصریح کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) در دامن پیامبر بزرگ شد و نخستین فردی است که به او ایمان آورده است.
محمدی گلپایگانی با اشاره به فرهنگ جاهلی عراب مکه در گذشته در ابعاد مختلف گفت: پیامبر اسلام در اینگونه شهری به دنیا آمد و دوران نوجوانی خود را طی کرد.
وی افزود: فقط 12 نفر در مکه می توانستند بخوانند و بنویسند و پیامبر در این شرایط وقتی منصوب به پیامبری شد هزاران قانون اسلام را در همه زمینه ها پیاده کرد و قوانینی که پیامبر عنوان کرد می تواند تا قیامت زندگی بشر را اداره کند.
آیت الله گلپایگانی تصریح کرد: یک انسان معمولی هرگز نمی تواند در همه جهات صاحب نظر باشد در حالی که پیامبر مکرم اسلام اینگونه بود.
وی تاکید کرد: پیامبر در همه ابعاد قانون آورده و ما او را پیامبر عظیم الاشان می دانیم.
وی با بیان اینکه بزرگترین عامل پیروزی پیامبر اخلاق خوش وی بود تصریح کرد: یکی از اسرار پیامبر در پیروزی و موفقیت های درخشان و عالم گیرش اخلاق نیکوست.
رئیس دفتر کقام معظم رهبری هم با اشاره به شخصیت وارسته آیت الله جعفری امام جمعه پیشین کرمان تاکید کرد: مردم کرمان آیت الله جعفری را دوست دارد زیرا یک روحانی ساده زیست و دارای فضایل مردمی است و رهبری نیز در حکم تودیع ایشان به مردمی بودن وی بخوبی اشاره فرموده و تصریح کرده اند که باید در مورد ایشان شئونات رعایت شود.
محمدی گلپایگانی در بخشی از سخنان خود ضمن تجلیل از خدمات آیت الله جعفری امام جمعه کرمان ، از رزم حسینی استاندار کرمان هم تقدیر کرد و گفت:استاندار کرمان که جانباز شیمیایی و از دست پروردگان سردار سلیمانی است.
وی ادامه داد: زمانی که وصف استاندار کرمان را به دلیل خدمات انجام شده ارزشمندش و همچنین خوش خلقی ایشان را شنیدم لذت بردم.
محمدی گلپایگانی همچنین از نمایندگان استان کرمان قدردانی کرد و گفت: نمایندگان این استان در مسائل مختلف از جمله اقتصادی سختکوش و صاحب نظر هستند.
وی در خاتمه سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی را به مردم استان کرمان ابلاغ کرد.
حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتصاب حجت الاسلام حسن علیدادی توسط آیت الله گلپایگانی قرائت شد.
نهمین شورای اداری استان کرمان در سالن شهید مرتضوی استانداری به مناسبت تقدیر از اقدامات نماینده ولی فقیه سابق در استان و امام جمعه کرمان و معرفی نماینده ولی فقیه جدید کرمان و امام جمعه این شهر برگزار شد.
حجت الاسلام حسن علیمرادی به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه جدید کرمان معرفی و از خدمات آیت الله سید یحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه در این استان تقدیر شد.
آیت الله جعفری حدود چهار دهه در سمت نماینده ولی فقیه در استان کرمان انجام وظیفه کرده است.
همچنین حجت الاسلام علیمرادی نیز حدود 16 سال امام جمعه کیش بوده است.
براساس این گزارش در حال حاضر در 900نقطه کشور مراسم سیاسی عبادی نماز جمعه برگزار می شود که 56مورد ان مربوط به استان کرمان است .
خبرنگار: نجمه حسنی* * انتشار : بهنام احمدی *
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.