اخبار مرتبط

مجید ارجونی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بخشی از خطوط ریلی استان ماسه گیر است، گفت: این ماسه‌ها موجب خسارت به ریل و ایجاد خطراتی برای قطار می شود و همچنین هزینه های بالایی برای تعمیر و نگهداری در بر دارد.

وی خاطرنشان کرد:  جلوگیری از هجوم  ماسه ها در خط ضمن بهره وری در انجام بازسازی خط موجب پیشگیری از سوانح احتمالی در آینده نیز می گردد.

ارجونی با تاکید بر اینکه هر ماه هزینه‌های هنگفتی برای تعمیر و نگهداری خط هزینه می‌کنیم گفت: باید به دنبال رفع مشکل نقاط بحرانی خطوط ریلی باشیم و با استفاده از تله های ماسه گیر ورود بخشی از ماسه ها را کنترل کنیم.

ارجونی با بیان اینکه راه آهن کرمان چند نقطه بحرانی دارد که می خواهیم این چند نقطه تله های ماسه گیر اجرا شود افزود: پروژه تله های ماسه گیر توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اجرا می شود همچنین این اداره کل طرح های دیگری برای جلوگیری از روان شدن ماسه ها از جمله نهال کاری در مجاورت خطوط ریلی را در برنامه دارد.

وی  اضافه کرد :باید با همکاری و همراهی دستگاههای اجرایی یک بسیج استانی بمنظور جلوگیری از روان شدن ماسه ها در نقاط ماسه گیر ریلی راه آهن کرمان شکل گیرد.

اداره کل راه آهن کرمان دارای ۷۷۲ کیلومتر خطوط ریلی شامل ۵۵۰ کیلومتر خطوط اصلی و ۲۲۲ کیلومتر خطوط فرعی است.

این اداره کل ۲۹ ایستگاه شامل ۳ ایستگاه تشکیلاتی کرمان، زرند و بم و ۱۱ ایستگاه باز به نام های دره ریگ، مانی ، مورد، سیریز، گل زرد، جلال آباد، پورمند، راین، تهرود، فهرج، شورگز و ۱۵ ایستگاه بسته به نام های کاوه، سنگ، حسامی، سلطانی، جوپار، گلومک، حسین آباد، گودر، حمیدیه، دهبکری، دارزین، خواجه عسکر، خودرو سازان و میل نادر دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.