اخبار مرتبط

به گزارش ایرنا، نکیسا خدیشی روز شنبه در جریان بازدید از غرفه خبرگزاری ایرنا مرکز کرمان در نمایشگاه رسانه ها و مطبوعات استان افزود: نباید در روزهای دشوار کنونی میدان را خالی کرد لذا رسانه ها باید با حضور در برنامه های اینچنینی، و استفاده از تدابیر نوین رسانه ای فرایند شناخت و معرفی خود را به منصه ظهور برسانند.
وی اظهار داشت: ضرر اصلی با کناره گیری برخی از رسانه ها در نهایت متوجه خود رسانه ها است و توقع داریم نمایندگان رسانه ها و خبرگزاری ها به پوشش رویدادهای نمایشگاه و مطبوعات استان بپردازند زیرا سود تاثیرگذاری این نمایشگاه، متوجه تمامی رسانه می شود.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان گفت: مردم بسیاری از رسانه ها را نمی شناسند و شرکت در این نمایشگاه محلی برای معرفی آنان است.
وی ادامه داد: صرف حضور و داشتن غرفه دلیل اتمام فعالیت ها نیست و رسانه ها و مطبوعات استان کرمان باید در کنار این نمایشگاه، رویدادها، کارگاه تخصصی و نشست هایی تعریف کنند.
خدیشی افزود:غرفه های مطبوعات و رسانه ها می توانند به نمایشگاه رونق بخشند زیرا داشتن غرفه به تنهایی مخاطب را جذب نمی کند.
وی تاکید کرد: تولید کالای رسانه ها، محتوا است لذا باید تک تک 60 رسانه حاضر در این نمایشگاه به شکل های نوین و مخاطب پسند خود را معرفی کنند.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان با بیان اینکه با رکود اقتصادی در رسانه ها مواجه هستیم گفت: یک نشریه ورزشی و تنها سه خبرگزاری امسال در نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان کرمان مشارکت کردند.
وی تصریح کرد: همزمانی با بازی فوتبال فینال باشگاه های آسیا در روز نخست میزان بازدید از نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان کرمان را کاهش داده است اما به طور قطع امسال با افزایش بازدید و دستاوردها نسبت به سالهای گذشته روبرو خواهیم بود.
خدیشی عنوان کرد: سال 95 به میزان 400 هزار بازدید از نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان کرمان شد و امسال بخشی مربوط به مدارس کمتر است و در مجموع میزان این بازدیدها کمتر از سال های گذشته نخواهد بود.
وی با بیان اینکه رسانه های مکتوب و پایگاه های خبری با انتشار منظم به لحاظ کمی استقبال مناسبی از این نمایشگاه داشتند گفت: سالن مس کرمان امکان حضور 90 غرفه را دارد و 60 غرفه تکمیل شده و مابقی کتاب های دانشگاهی به نمایش درآمده است.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان تاکید کرد: در راستای رونق نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان پیگیری لازم و برنامه ریزی برای برگزاری نشست های شورای اسلامی شهر و نشست های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این نمایشگاه را انجام دادیم.
وی گفت: تجربه برگزاری نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان در سال 95 توسط خانه مطبوعات به صورت مجزا در قلب شهر کرمان داشتیم و برگزاری این نمایشگاه کار را برای مطبوعات دشوار کرده بود.
خدیشی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب 17 سال سابقه برگزاری را در کرمان دارد و تاکنون توانسته مخاطب مناسبی جذب کند افزود: از طرفی افزایش بار هزینه ها، نداشتن مخاطب لازم امروز مطبوعات و استفاده از تجربه های دوره های پیشین موجب شد این نمایشگاه هم زمان با نمایشگاه کتاب بر پا شود.
وی اضافه کرد: برنامه خانه مطبوعات راه اندازی دوسالانه این نمایشگاه است و این دوره با همکاری معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان فضایی برای نمایشگاه مطبوعات و رسانه ها در نظر گرفتیم.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان اظهار داشت: کمبود اصلی محل نمایشگاه بوده که با همکاری بخش نیمه دولتی راه اندازی شده و مشکلاتی از جمله مسافت، سیستم آبخوری مناسب و حمل و نقل نمایشگاه محسوس است.
وی گفت: سالن مس طی یک سال گذشته احداث و به مجموعه نمایشگاه بین المللی جنوب شرق کشور اضافه شده و به صورت رایگان در اختیار ما قرار گرفته است.
خدیشی با اشاره به رقابت رسانه ها در جشنواره مطبوعات و رسانه های استان کرمان افزود: 800 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده روز چهارشنبه هفته جاری نفرات برتر این رقابت با حضور مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می شوند.
برخی نمایندگان مطبوعات محلی علت شرکت نکردن خود در نمایشگاه مطبوعات امسال را شرایط بد اقتصادی حاکم بر نشریات خود عنوان کردند وبه خبرنگار ایرنا افزودند : ما که در تامین هزینه کاغذ خود مانده ایم امکان هزینه مضاعف نمایشگاهی را نداریم .
براساس این گزارش هزینه اجاره هر غرفه این نمایشگاه به مساحت 9مترمربع 250هزار تومان تعیین شده و این درحالیست که هیچ امکاناتی به اجاره کنندگان این غرفه ها از سوی اجاره دهندگان نیز فراهم نشده است .
7420/3029
انتهای پیام

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.