سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقر زاده روز چهارشنبه در حاشیه ورود پیکرهای 60 شهید در مرز خسروی در گفت و گو با خبرنگاران رسانه ها افزود: مذاکرات خوبی در اربیل با مقام های این کشور صورت گرفت که بخش تکمیلی اسناد مربوط به این توافقنامه امروز با حضور معاون وزیر دفاع عراق امضا شد.
وی اظهارداشت: به موجب این توافقنامه، قرار است تقویت تجهیزات و نفرات، تکمیل اطلاعات و توسعه میدان فعالیت ها در کردستان در سه محور حاجی عمران ، پنجوین و ماووت و همچنین جبهه میانی عراق (واسط) ، مندلی ، زرباطیه و جنوب برای جستجوی شهدا و اجساد عراقی مورد توجه قرار گیرد.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح، با مثبت ارزیابی کردن مذاکره های انجام شده در حوزه های مختلف با مقام های عراق گفت: برای تکمیل و تقویت فعالیت ها قرار شد از فرماندهان عالی حشد الشعبی کمک گرفته شود تا کار تفحص در اقلیم کردستان ادامه یابد.
سردار باقرزاده اضافه کرد که از مجموع پیکرهای 60 شهید تازه تفحص شده که امروز ار مرز خسروی وارد کشور شد، 42 شهید در عملیات مندلی حد فاصل گیسکه ، سان وا پا، حران و صلاح الدین و 18 شهید نیز مربوط به غرب است.
وی بیان کرد: پیکرهای پاک و مطهر این شهدا با استقبال مردم شهید پرور قصرشیرین و سرپل ذهاب تشییع و آئین وداع با این پرستوهای عاشق نیز قرار است شامگاه امشب در جوار بارگاه احمدابن اسحاق سرپل ذهاب برگزار شود.
وی از ورود تعدادی از پیکرهای شهدای تازه تفحص شده جنوب کشور در چهارشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: مردم خرمشهر و آبادان میزبان این شهدا خواهند بود.
معاون وزیر دفاع عراق نیز به خبرنگاران گفت: بعد از جلسه ای که در کردستان عراق با مسئولان ایرانی داشتیم ، امروز شاهد تبادل پیکرهای شهدای ایرانی با اجساد عراقی در مرز خسروی در نتیجه توافق صورت گرفته در آن نشست هستیم.
سرلشکر هازم ، از ورود و تقویت تجهیزات سخت افزاری شامل ماشین آلات جمهوری اسلامی ایران در عراق برای ادامه عملیات تفحص و جستجو خبر داد.
وی ادامه داد: برای ادامه کار تفحص شهدا ، علاوه بر هماهنگی با بخش کردستان ، منتظر تصمیم دولت مرکزی هستیم تا در بخش های مورد توافق، عملیات جستجو را آغاز کنیم.
مرز رسمی خسروی در 20 کیلومتری قصرشیرین واقع است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، 2 مرز رسمی خسروی و پرویز خان فعال است.
این شهرستان مرزی همزمان با آغاز جنگ تحمیلی 2 سال کامل در اشغال نیروهای بعث عراق بود و در دوران دفاع مقدس بیش از 680 شهید ، 2 هزار جانباز و یکصد آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.