به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا ملا قادر قادری روز جمعه در خطبه های نماز عید فطر با اظهار خرسندی از هماهنگی مسلمانان در سراسر جهان در برگزاری نماز عید فطر افزود: این هماهنگی و همدلی قدرت و اقتدار اسلام و مسلمانان را به نمایش گذاشت.
وی اظهار داشت: این هماهنگی و همدلی به دشمنان پیام می دهد که ما در کنار هم و با هم هستیم و برای اقتدار اسلام، وحدت و همدلی خودمان را حفظ می کنیم لذا دشمنان فکر و تصور اختلاف را هم بین ما نکنند.
وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) در طول عمر بابرکت خویش 9 بار نماز عید فطر را اقامه کرده که هشت بار در فضای باز و فقط یکبار در مسجد که آن هم به دلیل بارندگی بود.
ماموستا قادری افزود: اقامه هشت بار نماز عید فطر در فضای باز نشان دهنده اهمیت حضور گسترده مسلمانان بوده است که نمایش صفوف به هم فشرده آنان نمایش وحدت و قدرت بوده است.
امام جمعه پاوه گفت: آنان که برای اقامه نماز عید فطر جمع شده اند قطع به یقین نزد خداوند متعال اجر و پاداش دارند.
ماموستا قادری با بیان اینکه مردم ما در رمضان امسال به لحاظ وضعیت اقتصادی و گرانی اجناس روزهای سختی داشتند اما در مقابل ما شاهد امنیت و آرامش در شهرستان منطقه و کشورمان بودیم که مردم ایران اسلامی و بخصوص مردم پاوه و اورامانات رمضان همراه با آرامش و تفاهم و امنیتی را داشتیم.
وی از حضور گسترده قشرهای مختلف مردم در مساجد و اقامه نمازهای تراویح و کلاسهای قرآن و رعایت آداب رمضان به ویژه از خواهران و جوانان و ماموستایان مساجد قدردانی کرد.
امام جمعه پاوه از تمامی کسانی که زمینه انجام فرائض دینی مردم را در ایام ماه مبارک رمضان فراهم کرده به ویژه مسئولان و نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی قدردانی کرد.
ماموستا قادری افزود: در برهه ای از زمان که دشمنان اسلام به عناوین و شیوه های مختلف درصدد ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستند خداوند متعال زمینه ای فراهم کرد که عید رمضان و نماز عید همزمان در جهان اسلام برگزار شود تا وحدت ، همدلی و انسجام مسلمانان به نمایش گذاشته شود.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز عید فطر گفت: در زندگی مؤمن 2 اصل بسیار مهم و حائز اهمیت است که اطاعت از فرامین الهی و عمل به توصیه های پیامبر گرامی اسلام (ص) است.
ماموستا قادری افزود: خداوند روزه ماه مبارک رمضان را واجب و پیامبر گرامی اسلام (ص) هم اعتکاف در مساجد، قرائت قرآن، احیای لیالی قدر، حضور در مساجد، اقامه نمازهای سنت را توصیه کرده است.
شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.